Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En sang fra bandet demoalbum


Gjest Vegar Jørgenstuen

Anbefalte innlegg

Gjest Vegar Jørgenstuen

En sang jeg tok opp til bandet. Vi spiller ikke sammen for tiden men håper på å kunne spille sammen senere. Sangene er lagd helt av meg. Vokalen suger men det blir litt kjedelig uten.

Ghost of the Corridor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegar Jørgenstuen

Dette låt mildt sagt jævlig... Det var ikke tight for fem flate øre, og lyden var som en tykk, tykk grøt... :ninja:

Hvis du ser vekk fra lyden og tenker på hvordan sangen hadde hørtes ut Live med en bedre trommis og vokalist så tror jeg den ikke er så jævlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soloen passer ikke inn, den høres ut som den hører til en HELT annen låt, eller tilogmed en annen sjanger. I tillegg er låten noe lang. 4:40 er i utgangspunktet ikke noe problem, men det krever behersket komponering. Her var det klemt inn mye forskjellig rart, så "hovedpoenget" i låter forsvinner..den røde tråden om du vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegar Jørgenstuen

Soloen passer ikke inn, den høres ut som den hører til en HELT annen låt, eller tilogmed en annen sjanger. I tillegg er låten noe lang. 4:40 er i utgangspunktet ikke noe problem, men det krever behersket komponering. Her var det klemt inn mye forskjellig rart, så "hovedpoenget" i låter forsvinner..den røde tråden om du vil..

Du har kanskje rett, men jeg liker variasjon. Men jeg lurer på hvilken sjanger soloen hadde passet i da.

Jeg prøver å lage noe komplisert så det blir klemt inn masse rart. Men så er jeg bare 16 år og har ikke lagd musikk så lenge. Det er lettere når vi spiller sammen i bandet for trommisen er flink til å si hva som er bra og hva som er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje rett, men jeg liker variasjon. Men jeg lurer på hvilken sjanger soloen hadde passet i da.

Jeg prøver å lage noe komplisert så det blir klemt inn masse rart. Men så er jeg bare 16 år og har ikke lagd musikk så lenge. Det er lettere når vi spiller sammen i bandet for trommisen er flink til å si hva som er bra og hva som er dårlig.

Det å klemme inn masse komplisert er ikke altid så lurt. Som Rema 1000 sier i sine reklamer; det enkle er ofte det beste!

Og som Gummi sa over så kan den røde tråden forsvinne fort, og den røde tråden er vel egentlig det viktigste i en sang.

Man kan f.eks. se på en sang som en kort historie, og da er det lurt å holde alt relatert, som hvis man tar Rødhette og Ulven. I den historien er det ikke sånn at det plutselig kommer aliens ned i et romskip og blaster ulven for å så ri bort på enjørninger :P

Skjønner du hva jeg mener?

Tror det ble posta en video her for ikke så lenge siden hvor en fyr forklarte hvordan man skulle klare å holde på den røde tråden i soloer ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegar Jørgenstuen

Som GummiTZ sier, det blir litt for random. Lær deg å lage enkle låter før du begynner med 10 minutts mesterverk. Og prøv for guds skyld å spill det inn tightere neste gang...

Neste gang skal vi jeg spille inn med bandets trommis så det blir nok bedre da. Så skal vi se om vi finner en bedre vokalist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegar Jørgenstuen

Det å klemme inn masse komplisert er ikke altid så lurt. Som Rema 1000 sier i sine reklamer; det enkle er ofte det beste!

Og som Gummi sa over så kan den røde tråden forsvinne fort, og den røde tråden er vel egentlig det viktigste i en sang.

Man kan f.eks. se på en sang som en kort historie, og da er det lurt å holde alt relatert, som hvis man tar Rødhette og Ulven. I den historien er det ikke sånn at det plutselig kommer aliens ned i et romskip og blaster ulven for å så ri bort på enjørninger :P

Skjønner du hva jeg mener?

Tror det ble posta en video her for ikke så lenge siden hvor en fyr forklarte hvordan man skulle klare å holde på den røde tråden i soloer ...

Jeg har aldri hatt sansen for korte sanger, men man må nok starte et sted. Skal prøve å gjøre det litt mer sammenhengende i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegar Jørgenstuen

Fokuser mest på øving i stedet for innspilling til å begynne med. Det gir nok resultater.

Ja det har blitt for lite øving på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.