Web Analytics
Jump to content

Roland micro cube eller Line 6 micro spider

Gitartrollet
 Share

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter en liten forsterker til å ha med på hytta. Det er mest aktuelt å spille litt rolig musikk. Roland micro cube eller Line 6 micro spider ser ut til å være aktuelle valg. Er det noen som har erfaringer med disse? Hvilken av de to er best? Jeg ser at Roland micro cube finnes i to utgaver; Roland micro cube og Roland micro cube RX.

Det er en smaksak, jeg foretrekker Microcuben fordi jeg liker lyden i den bedre.

Cube rx er en større utgave av microcuben. Microcuben haar 2,5 watt og rxen har 5 hvis jeg husker riktig. I rxen er det også bygd inn masse drumpaterns. På ebay koster en microcube ca 75 dollar + shipping, rxen koster 200 dollar + shipping, jeg synes altså ikke at det er verdt de ekstra pengene. Spideren koster ca 130 dollar + shipping. En microcube koster ca 1000 ny i Norge. :)

Jeg har planer om å kjøpe en microcube fra ebay ihvertfall.

Jeg vet ikke så mye om Line6 micro, men i allefall Roland micro cube kan jeg en del om:

- Kan gå på batteri, og stikkkontak :)

- Veldig bærbar

- Tar lite plass

- Innebygd gitar effekter.

- Innebygd moduler? (Metal, clean mm)

- Innebygd stemmetoner

Skal ikke si så mye, men jeg tror det nok er en grunn til at Roland'en er mest kjent :)

Jeg ville ha gått for roland'en, men det er du som bestemmer :)

Micro Cuben funker bra til hyttespilling den. Jeg har en i rød :wub: og min erfaring er at hvis du skrur opp til ca. halvveis begynner cuben å vibrere/resonere/romle (hvis noen kan hjelpe meg med det, sier jeg takk) eller noe når du spiller på de mørkeste strengene, men bortsett fra det er den ikke dum, spesielt JC og tweed.