Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gammel Hagstrøm Jazzbass!


aslak1234

Anbefalte innlegg

Hei!

Min far fikk forrige uke en bass av et bedehus i nærheten av der han bor. Han ga den videre til meg, da han ikke spiller noe instrument :)

Det er en ganske slitt Hagstrøm Jazzbass m/kasse(vet ikke om kassen er orginal). Har lest på internett at disse bassene ble produsert fra 1973-1977. Sendte mail til en vintage-hagstrøm side i Sverige som svarte at bassen er enten en særdeles tidlig utgave bygd på 60-tallet eller satt sammen av flere basser fordi produksjonsnummeret stemmer ikke mente han. Svensken som svarte meg sa også at han muligens var interesert i å kjøpe den men sa ikke noe om pris.

Er det noen som vet noe om verdi på en bass som dette?

Noen som har noen informasjon om den?

Den er absolutt kul å ha hjemme, men om den er verdt noen lapper kan jeg like godt selge den og kjøpe en ny gitar, siden jeg faktisk ikke er bassist eller samler av vintage instrumenter :P

Kan legge ut bilder en annen dag, da jeg nå ikke er hjemme.

Tusen takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, for plekterbrettet er litt annerledes, men den ligner veldig på Scandbassen :) Den har samme plekterbrett som de senere HIIB-bassene og har kroppen og micene til Scandbass... så derfor tenker jeg tidlig "transition" Scandbass.

Det er flotte basser. :) Ikke selg hvis du ikke må, her har du et klenodium. :) Pris avhenger av om du finner en kjøper som verdsetter den... jeg ville personlig beholdt den for min del :)

Jeg driver fortsatt og spekulerer på om jeg skal kontakte det ten-sing koret som kjøpte Hagström Swede bassen min i 1985... hadde vært kult å få den tilbake! :D Første bassen min... *mimre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, for plekterbrettet er litt annerledes, men den ligner veldig på Scandbassen :) Den har samme plekterbrett som de senere HIIB-bassene og har kroppen og micene til Scandbass... så derfor tenker jeg tidlig "transition" Scandbass.

Det er flotte basser. :) Ikke selg hvis du ikke må, her har du et klenodium. :) Pris avhenger av om du finner en kjøper som verdsetter den... jeg ville personlig beholdt den for min del :)

Jeg driver fortsatt og spekulerer på om jeg skal kontakte det ten-sing koret som kjøpte Hagström Swede bassen min i 1985... hadde vært kult å få den tilbake! :D Første bassen min... *mimre*

Ja, det er mulig at er satt sammen av litt forskjellige deler, fordi den ligner ikke så veldig på bilder av Hagstrøm JazzBasser jeg har sett på nettet.

Har såklart litt lyst å beholde den, men siden jeg er gitarist blir den bare liggende og samle støv uansett. Kan heller brukene pengene jeg eventuelt kan få for å selge den på en gitar jeg faktisk bruker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt også interessert hvis du en gang i (ikke altfor nær fremtid) skal kvitte deg med den, så får du gi et ord :)

Men hva var han interessert i å gi deg for den, da? Jeg har en viss forkjærlighet for vintage-basser og ikke minst i å grave frem info om dem. Har selv en gammel Aria som jeg forsøker å tidfeste, men det eneste jeg kommer frem til er at det må være en "mellom-modell" som denne din er. Den har helt klare særtrekk fra de som kommer etter, men er ikke *helt* lik. Artig å ha. :)

Er en bassist her i Bergen som spilte på flere plater med Bjarte Leithaug på 80-tallet, og han brukte en fretless Hagström Jazz bass. Det er den nydeligste fretless-lyden jeg noen gang har hørt. Er mye bra som kom fra Hagström "back in the day", og de er absolutt verdt å samle på. :) Synes du har vært råheldig, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var villig til å gi 3500 SEK for bassen, noe som sikkert ikke er noen dum pris, men jeg er ikke i noe pengenød akkurat nå + at bassen er råkul ;)Har nok som du sier, vært heldig som fikk den. Svensken tilbydde meg å bytte den mot en annen Hagstrøm bass, men har ikke gitt han noe svar enda fordi jeg ikke er sikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.