Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EMG pickuper?


Damemagneten

Anbefalte innlegg

Forskjellen er egentlig mest på hvordan de er bygget.. Tenker nå på aktive EMG Pickups.. De har mye mere elektronikk i seg, og er ganske følsomme.. (Jeg personlig vill sammenligne de med en Kondensator mic) Man trenger ikke spille hardt for å få aktive EMG micer til å brøle..

Greia med folk som hater EMG er som en Windows VS Mac diskusjon.. litt "Ånei, anderledes en de som var i produksjon siden 60 tallet"

Synes EMG låter fantastisk, hvis man kan bruke de ordentlig.. men vær forberedt på at du må endre litt på effektene og Amp instillingene, for å få samme lyd som vanlige pickups..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia med folk som hater EMG er som en Windows VS Mac diskusjon.. litt "Ånei, anderledes en de som var i produksjon siden 60 tallet"

Windows fra 60 tallet da ja? :D Ja.. datamaskinene var nå i alle fall vintage-orienterte nok da.. Med rør og greier. Men det er lenge siden jeg traff noen som mener eldre datamaskiner var bedre gitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så EMG kan passe til alt?

Tror jeg sikkert har skrevet dette tusen ganger i dine og ovl sine tråder før ...

Alt passer til alt!

MEN! Det er bare hvis du selv liker lyden!

Hvis du liker lyden til EMG til jazz og blues, ja da passer EMG til jazz og blues for deg.

Liker du lyden til EMG til metall og hard rock, ja da passer EMG til metall og hard rock for deg.

JEG f.eks. liker ikke lyden i EMG noe særlig, men det er fordi jeg bruker svake single-coils som ikke har så høyt output, men jeg bruker de til tyngre musikk også.

Det er ikke sikkert du liker lyden av de, men jeg gjør det, derfor er de bra for meg.

Skjønner du hva jeg mener? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows fra 60 tallet da ja? :D Ja.. datamaskinene var nå i alle fall vintage-orienterte nok da.. Med rør og greier. Men det er lenge siden jeg traff noen som mener eldre datamaskiner var bedre gitt :D

Valgte et tilfeldig tall^^ bedre en 50' synes jeg.. Eksempelet var da at folk synes det er rart med ny teknologi, og insisterer på å holde seg til det gamle.. uansett hvor mange ulemper (Sier ikke at det ikke er fordeler med det "Gamle") Bytta til EMG HZ i bridge på exploreren min.. Fra Seymour Duncan JB.. Det er den eneste gitaren jeg spiller metal på, og å spille med ny humbuckeren ga så mye ekstra på Trash fronten at jeg blei nesten blåst bort altså..

Men hvis man tanker på Blues, jazz og i hvertfall funk, ser jeg ikke for meg at EMG er greia.. Du får vell ikke den runne og feite neck single coil lyden, som pickupen i Ordentlige stratocastere gir? Sier ikke noe for sikkert, men tror det er litt sånn

Endret av rukula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg sikkert har skrevet dette tusen ganger i dine og ovl sine tråder før ...

Alt passer til alt!

MEN! Det er bare hvis du selv liker lyden!

Hvis du liker lyden til EMG til jazz og blues, ja da passer EMG til jazz og blues for deg.

Liker du lyden til EMG til metall og hard rock, ja da passer EMG til metall og hard rock for deg.

JEG f.eks. liker ikke lyden i EMG noe særlig, men det er fordi jeg bruker svake single-coils som ikke har så høyt output, men jeg bruker de til tyngre musikk også.

Det er ikke sikkert du liker lyden av de, men jeg gjør det, derfor er de bra for meg.

Skjønner du hva jeg mener? :)

ja det gjør jeg takk for infoen :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.