Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EMG pickuper?


Damemagneten

Anbefalte innlegg

Halla! Humørsprederen har våknet og er klar for å poste noe fantaskiske ting! :)

Jeg har prøvd gitarer og har kommet fram til at jeg likte Epiphone custom godt. ( i forhold til prisen altså)

Jeg har funnet denne gitaren på finn.no, men den har EMG pickuper..........

HVA I HULESTE GRANSKAUEN ER DETTE !?

Jeg bare lurer altså... :rolleyes:

Hilsen: Gledespredern

Endret av CastorFiber
Redigerte vekk unødig stor skrift. Og slutt med den ropingen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMG er en pickup produsent.

Gibson, Fender, Seymour Duncan, Dimarzio, Lollar, Bare Knuckle osv. er også pickup produsenter.

EMG er mest kjent for at de lager aktive pickuper, aktive pickups brukes ofte av metall-gitarister.

Men man trenger selvfølgelig ikke aktive pickups for å spille metall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er humbuckere som gitaristen Zakk Wylde, bruker ....

Problemet med gitaren i så fall er at , ikke alle delene er orginale.

Jeg skal egentlig ikke si så mye, men jeg tror at de ikke passer til sjangere som, blues, jazz og vals !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMG er en pickup produsent.

Gibson, Fender, Seymour Duncan, Dimarzio, Lollar, Bare Knuckle osv. er også pickup produsenter.

EMG er mest kjent for at de lager aktive pickuper, aktive pickups brukes ofte av metall-gitarister.

Men man trenger selvfølgelig ikke aktive pickups for å spille metall.

Hvis man skal spille andre ting enn metal da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMG passer til alt mulig, eller ingenting, alt avhengig av smak og behag. Glem alt om slike "regler"

Du får prøve en gitar med noenlunde samme EMG pickuper og se hva du synes. Hvis du sier noe om helt eksakt hvilke EMG pickups det var snakk om, kan sikkert noen si noe litt fornuftig om de også.

Original-deler på en Epiphone? Tja.. det..

Masse folk som bruker/har brukt EMG's - Mark Knopfler, David Gilmour, masse Jazz folk, Dansebænd gitarister osv, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang du ikke er imot ovl? Heilt utruleg! :blush:

imot? eh, hva er det du snakker om nå egentlig?

Og de unge herrene i tråden må gjerne droppe dette fiffige påfunnet med ekstremt stor tekst.. Vi har fortsatt synet i behold, de fleste av oss, tross vår ekstreme alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt - EMG er aktive pickups. Dette betyr at du må ha et 9 volts batteri i gitaren din - som da naturlig nok må skiftes nå og da. Husker du å dra ut ledningen mellom hver gang du spiller kan det vare lenge, men glemmer du dette tappes det rimelig fort.

Lydmessig sett har EMG fått mye pepper for å låte "sterile". Fordelen med aktive er at de støyer lite, og er langt mer motstandsdyktige mot feedback en de fleste (men ikke alle) passive/normale pickups.

Å si at EMG kun duger til metal er bare tull, selv om det er for dette de er best kjent. Uansett musikkstil vil du finne dem som liker EMG og dem som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imot? eh, hva er det du snakker om nå egentlig?

Og de unge herrene i tråden må gjerne droppe dette fiffige påfunnet med ekstremt stor tekst.. Vi har fortsatt synet i behold, de fleste av oss, tross vår ekstreme alder.

ja! jeg er 15 år :o .

jeg bare tuller, jeg klarer og lese det. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMG er ofte aktive, men de har også passive pickups - noen av Epiphone modellene leveres/ har blitt levert med passive EMG pickups.

Det har du selvfølgelig helt rett i. I hodet mitt er EMG synonymt med aktive pickups - så jeg uttaler meg desverre litt uspesifisert av og til. Men som regel så er det aktive pickups det er snakk om når EMG nevnes og det ikke er spesifisert at det er noen av de passive modellene (ro-ro ^_^ ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.