Web Analytics
Jump to content

bygge min egen gitar

3rl3nd
 Share

Recommended Posts

jeg har tenkt og bestille en gitar som jeg har satt samen på internett. har sett på warmoth, men jeg får ikke se hvordan gitaren blir. er det noen merker som gjere det? og som forstsatt leverer gode gitarer?

jeg har tenkt og bestille en gitar som jeg har satt samen på internett. har sett på warmoth, men jeg får ikke se hvordan gitaren blir. er det noen merker som gjere det? og som forstsatt leverer gode gitarer?

Du kan se finishen, husker ikke hva du skal trykke på, men hvis du klikker deg litt rundt finner du det nok.

Du vet at dette er dritdyrt å få satt sammen? Bare kroppen og halsen kan fort komme opp i 1000 dollar + at du må kjøpe hardware og få de satt sammen.

Jeg hadde lyst til å gjøre samme som deg for en stund siden, men skjønte at det ble for dyrt. :P Kjøper istedenfor mange billigdeler fra ebay og bygger meg en gitar til 200 dollar.

Joda,det hadde vert tøft. Tenkte på det. Jeg har nå funnet ut hvordan den skal se ut, det skal vere en svart stratocastet med hvit binding og pearl-plekterbrett. Men det er vanskelig og finne en strat-kropp med hvit binding og uten den bøyen som er bakerst på kroppen som man hviler høgre arm på (vet ikke hva det heter)

Hvorfor kan ikke den "bøyen", som du kaller den, være der? Det er da ikke noe problem for en som planlegger noe slikt som du er ute etter å frese dette?

Kikker du på kropper som allerede har avrundet kant, slik som stratocastere som regel har, sliter du hele veien rundt, og ikke bare på det den delen av gitaren der treverket er fjernet for at underarmen skal unngå den skarpe kanten.

Det du leter etter av ord, riktignok på engelsk, er "body contour", og gjelder det du snakker om her samt manglende treverk på baksiden av gitaren.

Som jeg sa: det er vanskelig og finne en strat med binding og uten body contour. vis det går og lage en binding selv eller kjøpe en, så er det ikke problem. Grunnen til jeg vil ha uten body contour er på grunn av smaken min, jeg har lyst til og ha koppen slik som en tele eller les paul (ikke formen) som ikke har bodycontour (untatt diverse telecasterer)

Edited by 3rl3nd

vis noen har lyst og designe sin egen gitar så kan man gå på denne siden. du scroller ned på siden til du ser noen gitarer og du trykker på den gitaren du vil fikse på.

her er noen design.

post-7990-127530996099_thumb.png

post-7990-12753790566_thumb.png

post-7990-127537906793_thumb.png

post-7990-127538224212_thumb.png

Edited by 3rl3nd

jeg skal ha killswitch på Stratten og. og siden den bare har en tonekontroll så kan jeg ikke gjøre slik som andre stratter.

de koblingskjemaene jeg ser på Internett har en killswitch som går ut frå volumkontrollen (som vist på bilde)

siden jeg bare skal ha en tonekontroll så kan jeg ikke gjøre det (vis det ikke går og gjøre det samme som på bilde men på en tonekontroll). så da er problemet hvordan jeg kan koble inn en killswitch?

post-7990-127539559256_thumb.jpg

Du må ha en humbucker som er forberedt for coilsplit. Det vil si at du ikke kan bruke hvilken som helst humbucker. Man kan se på humbuckeren om den har coilsplitmulighet. Det ser man på antall ledninger som kommer ut av den.

Teoretisk sett holder det at det kommer ut jordstrømpe og to ledere, men i praksis har slike pickuper fire tynne ledere, samt jord.

Du må ha en humbucker som er forberedt for coilsplit. Det vil si at du ikke kan bruke hvilken som helst humbucker. Man kan se på humbuckeren om den har coilsplitmulighet. Det ser man på antall ledninger som kommer ut av den.

Teoretisk sett holder det at det kommer ut jordstrømpe og to ledere, men i praksis har slike pickuper fire tynne ledere, samt jord.

ok da skal jeg kikke litt på humbuckere da.

*håpe de selger en humbucker med coil spllit bryter som er koblet på*