Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guns N Roses Oslo Spektrum Onsdag


Lobsang Rampa

Anbefalte innlegg

Oppdaget "nye" Guns i 2002, 2006, derfor en liten guest preshow her siden dem spiller snart.

Guns N Roses - Oslo Spektrum 02.06.10.

Preshow på Elm Street (Heretodaygonetohell.com)

-Axl Rose (Shure microphones, with red covers)

-Tommy Stinson - Fender Bass man and the "General of the democracy sessions". (The Replacements)

-Richard Fortus - Guitars. (The Psychedelic Furs, Love Spit Love, Rihanna, Lita Ford)

-Dizzy Reed - Piano/keyboards. (Axl`s long time friend)

-Chris Pitman - Keybords. (Lusk, Replicants and Tool)

-Ron Thal - Guitars. A tech man that do nice stuff. Vigier signatures gitarer)

-Frank Ferrer - Drums, hard drummer with black rythem.

-DJ Ashba. Guitars. (Six AM, Beautiful Creatures, sessions pluss more for Marion Raven album, Set Me Free. Ovation signatur series)

Blir en stor konsert på onsdag.

Syns nye GNR knuser lett mye av rocken og liksom rocken i dag. Blir sliten av å høre på disse programmene til NRK (Lydverket) hvor musikken skal gjennomanalyseres bit for bit og gies svar på hva alt betyr. Rock er rock, gitar+gitar og masse jævelskap og uharmoniserte meninger mot samfunnet.

Nå over til gitarene!!. Slash var bra han også, men han kan det sikkert lages en egen tråd om i så fall. La meg legge til att halvparten av disse band medlemmene har vært lengere i Guns N Roses enn Slash.

3 meget kompetente gitarister består GNR av pr i dag.

Ikke misforstå, bandet består i dag av musikere på et tilsynelatende særdeles høyt nivå, flere med mange studio album utgivelser bak seg.. Slik høres en Les paul ut med litt feeling på en Guns N Roses konsert ut i 2010, jeg får ikke min til å høres ut slik.., gjør du?

Ron Thal

Richard Fortus

DJ Ashba

Rose Bar New York 2010 (for akustiske SG rockere)

GNR Canada 2010 (for mer klassisk og episk blues)

For Ottargruppen, det handler ikke bare om rock, men også litt om kunst)

Syns egentlig det er litt snodig att så få ser potensialet i Chinese Democracy, bandet som helhet og gitarene her.

La det gjerne være diskusjon samt gitar spillingen og gitarene.

Endret av Lobsang Rampa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig det er litt snodig att så få ser potensialet i Chinese Democracy, bandet som helhet og gitarene her.

Jeg er ikke alene!!! :D

Synes at Better og Prostitute er de beste sangene, Madagascar og I.R.S må også nevnes.

Jeg gleder meg, digger set-listen: GNR i Puerto Rice

Jeg liker veldig godt gitarsoloene, selvom de ikke spilles av Slash. :P

Hovedsoloen i Better og I.R.S er jo dritkule!

Chinese Democrasy er et bra album, men jeg synes ikke at de burde kalle seg for Guns N' Roses, siden det jeg forbinner med GNR er stilen de hadde da Slash var med.

Det har gått i en litt annen retning nå, jeg liker det, men det er ikke det samme.

Vet forresten at nå kommer halvparten av forumt til å syte over at de vil ha gamle GNR og at Axl Rose suger til å synge. :P

Edit: Tror jeg leste et sted at Richard Fortus hadde blitt helt erstattet av Ashba, er ikke helt sikker...

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Axl synger tøft. Ingen andre som har en stemme som han. Synes egentlig det er helt greit at han tok navnet videre også.

Skulle gjerne vært på konserten, tror det ligger an for en heftig kveld med rock og roll! :D

Helt enig der, ingen har stemme sm Axl. Digger de stedene hvor han bruker den mørke stemmen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltså det spelar ingen roll hur länge de nya medlemmarna har varit med i Guns, de kommer ändå aldrig att räknas som medlemmar i mitt huvud. Hade Axl och hans nya band varit just ett nytt band, och släppt Chinese D som debutplatta nu i dagarna så hade den såklart inte solgt lika mycket. Så hela nya Guns-grejen bygger på vad Axl gjorde tillsammans med Slash, Duff, Steven och Izzy. Samma som att Velvet Revolver bygger på vad de gjorde tillsammans med Axl.

Orsaken till att Appetite är en så bra skiva (enligt mig) är att den stinker rök, alkohol och svett. Den kom i rätt tid (det är i och för sig kanske inte så många här på forumet som var i "rätt ålder" när den kom 1987) och har kanonlåtar. Det hörs att det är 5 killar i ett band och energin är så framträdande, skitig rock´n´roll helt enkelt.. och sorry, men det har inte Chinese D.. inte Use your illusion-skivorna heller. Checka den Guns-konserten som ligger på Youtube från

, jo, man kan göra narr av Axls moves om man har lust, men där är de ett band.

Jag ska på konserten på onsdag och gläder mig :) .. men det är inte först och främst för att se DJ Ashba spela gitarrsolo eller för att höra Axl plinka November rain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører heller på dette, mye bedre enn "nye" Guns n Roses imo...

På det klippet av Godfather theme, viser det seg at Slash kan shredde hvis han vil han også ;)

Syntes dette likner mer på oldschool guns n roses på slutten av 80 tallet :wub:

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha, folk ble pissed fordi Axl går sent på scenen. DOH! Er det muuuuuuuuuuuuuuulig......

Ha, ha, då har man inte gjort sin läxa. Det är som att gå på ett Kiss-gig och bli besviken för att man inte kunde se deras ansikten.

Syntes dette likner mer på oldschool guns n roses på slutten av 80 tallet

Beklagar, men jag har svårt för att se likheten. Energin och magin som det gamla Guns hade kan jag inte se i det hela tatt, dessvärre. Jag skulle dock gärna se Slash + band på ett klubbgig :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha, folk ble pissed fordi Axl går sent på scenen. DOH! Er det muuuuuuuuuuuuuuulig......

GNR 2 timer forsinket

Akuratt derfor jeg kjøpte sitteplasser! :lol:

Har på første rad da! ^_^ (Dropp kommentarene)

Hører heller på dette, mye bedre enn "nye" Guns n Roses imo...

På det klippet av Godfather theme, viser det seg at Slash kan shredde hvis han vil han også ;)

Syntes dette likner mer på oldschool guns n roses på slutten av 80 tallet :wub:

Jaja, jeg er helt enig, men tråden handler om axl rose & co! :P

Må få sett Velvet Revolver eller Slash som soloartsit en gang, men nå er det Axl Rose! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.