Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken OD pedal?


Anbefalte innlegg

Så, jeg er på utgikk etter en ny OD pedal. Er på leting etter en variasjonsrik pedal, trenger ikke så mye gain.

Jeg spiller på en Hagström Viking, via en Barber Tone Press, til en Silverface Fender Deluxe Reverb ('70s eller noe).

Har kikket litt på Fulltone Fulldrive II og Voodoo Lab Sparkle Drive. Har fått veldig godt inntrykk av begge pedalene.

Foreløbig står det mellom de to. Er det noen som har noen anbefalinger til noen andre pedaler?

Takk på forhånd.

- Vidar

Endret av DarthVaidar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons.

Etter det jeg har hørt er Fulldrive II veldig god til Deluxe Reverb. Men akkurat det med å mixe clean og vreng signalet oss Sparkle Drive var noe jeg virkelig likte.

Alt i alt tenker jeg at fulldriven topper Sparkle drive en smule. Ekstremt bra lyd, passer bra til Deluxe Reverb og er veldig fleksibel.

Den er nok øverst på min liste atm.

"The Fulldrive 2 complements the jangly Fender with smooth overdrive and rich

harmonic content. It cuts like a knife with single coils and snarls like

a demented dog with humbuckers. The Fulltone Fulldrive 2 and Fender

Deluxe Reverb, a match made in heaven? Or just two buddies out for a

beer?" - ProGuitarShop

Endret av DarthVaidar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Et lite OD-tips her. Alf Terje Hana, Stavangerbasert gitarist, har fått sin egen signatur overdrive som låter godt forbi de fleste jeg har testet. Gikk rett inn som førsteoverdrive i oppsettet. Gode saker, og ikke noen upris heller. Sjekk ut linken under.

Sjekk ut denne!!

M

Jeg snappet tilfeldigvis opp denne posten her, å sammen med Gitarer og forsterkere på loftet, ligger nå nevnte pedal!

Fantastisk OD!!

Etter mitt skjønn, er dette den beste Overdriven jeg har hørt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.