Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe gitar i Tyskland


Snømannen

Anbefalte innlegg

hey

vet at det sikkert er noen like tråder som dette men finner ingen:(

så... jeg tenkte å kjøpe meg ny gitar og forsterker etter sommerjobben..

har funnet en bra nett side fra tyskland. (der er jo alt halve prisen som i Norge)

Total summen blir på rundt 1000 Euro og jeg vil få det i posten.

vil det komme noen andre avgifter en "total pris"en etter jeg har bestilt? Toll, moms etc.

Det står "No VAT" som betyr noe sånt, men vil bare vere sikker;)

hva er reglene får musikkutsyr i utlandet ellers?

nett butikken var

http://www.musicstore.de/en_EN/NOK/WelcomePage;pgid=uGT6AvGUHpVSR0MYsAoS2CO40000cTcfYu-t

takk for hjelpen:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey

vet at det sikkert er noen like tråder som dette men finner ingen:(

så... jeg tenkte å kjøpe meg ny gitar og forsterker etter sommerjobben..

har funnet en bra nett side fra tyskland. (der er jo alt halve prisen som i Norge)

Total summen blir på rundt 1000 Euro og jeg vil få det i posten.

vil det komme noen andre avgifter en "total pris"en etter jeg har bestilt? Toll, moms etc.

Det står "No VAT" som betyr noe sånt, men vil bare vere sikker;)

hva er reglene får musikkutsyr i utlandet ellers?

nett butikken var

http://www.musicstore.de/en_EN/NOK/WelcomePage;pgid=uGT6AvGUHpVSR0MYsAoS2CO40000cTcfYu-t

takk for hjelpen:=)

Heisann,

Du må betale 25% moms på varen når den kommer inn til Norge. Dette foregår som regel når du henter ut varen på Posten i form av oppkrav. Evt. tollgebyr må da også betales, men ikke bestandig at man blir belastet for dette. Av 1000 euro, så betyr det da at du må betale rundt 2000 kr i moms i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten tar vel bare gebyr opptil 1000.-, over det utlegger ikke posten mva... Det står beskrevet på korrekt vis på postens hjemmesider :)

Jeg har faktisk opplevd forskjellig - på samme produkt med samme pris :blink:

Edit: Det kan kanskje ha med å gjøre at jeg noen ganger blir behandlet som privatperson og noen ganger som firma - selv om disse eksemplene kun gjelder ting til firmaet???

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forenklet fortolling som det heter tar posten 109,- under 1000,-

Butikken trådstarter linker til brukte aldri posten dem gangene jeg hadde med dem å gjøre...

...til trådstarter - dette er den største fittebutikken på internett den dagen du oppdager at du vil sende gitaren i retur.

Søk etter thomann på denne forumet for 2231 tips om hvordan handle fra Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forenklet fortolling som det heter tar posten 109,- under 1000,-

Butikken trådstarter linker til brukte aldri posten dem gangene jeg hadde med dem å gjøre...

...til trådstarter - dette er den største fittebutikken på internett den dagen du oppdager at du vil sende gitaren i retur.

Søk etter thomann på denne forumet for 2231 tips om hvordan handle fra Tyskland.

ok tusen takk for advarselen. skal definitivt sjekke det ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme gjelder samme hvor du handler fra egentlig :

Varepris = trekk fra eventuell lokal mva/moms i salgslandet - og sørg for at selger gjør dette i praksis, de fleste nettbutikker gjør dette automatisk i nettbutikken hvis de selger til andre land på fast basis.

Altså :

Varepris

+ frakt

+ norsk mva/moms (25%) på både fraktsum og varepris når varen skal fortolles i Norge

+ fortollingsgebyr ca 100-200 kroner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.