Web Analytics
Jump to content

Pickups: Bridge på Stratocaster og bridge på Les Paul

Konnis
 Share

Recommended Posts

Tenkte å bytte ut bridge-singlecoilen i Stratocasteren min med en humbucker. Ikke planer om en steril higain-pickup, har andre gitarer til slikt. Ønsker en god rock/blues-bucker med fin rund tone, selv i bridge. Ikke å forakte om den funker til metall og men prioriterer det andre. Kan vurdere å bruke litt penger på denne, hva foreslås? Hvilke av Suhr-pickupene passer mine behov, tenker dere?

Les Paul: Har tenkt til å oppgradere pickupsene i Les Paul'en min også. Vurderer en GFS Mean 90 i neck og ønsker noe mer brutalt i bridge. Nøkkelord: tight, juicy, beefy, chunky. :lol: Gjerne billig, GFS. Hva foreslår dere her? VEH-pickupen?

En ting til: Stratocasteren har midboost og "kombinasjon-av-neck-og-bridge-pickup"-funksjonalitet. Skaper dette store problemer for meg som nybegynner dersom jeg ønsker å klæske inn en ny pickup?

Beklagar reklam, men eftersom Burstbucker nämns i tråden, så.. Jag har en Burstbucker Pro (chrome, neck) och en Burstbucker 3 (Zebra) liggande om något av det skulle bli aktuellt. Ta kontakt om du vill köpa, Konnis :) .

Edited by TUFFTUFFTUFF