Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickups: Bridge på Stratocaster og bridge på Les Paul


Konnis

Anbefalte innlegg

Tenkte å bytte ut bridge-singlecoilen i Stratocasteren min med en humbucker. Ikke planer om en steril higain-pickup, har andre gitarer til slikt. Ønsker en god rock/blues-bucker med fin rund tone, selv i bridge. Ikke å forakte om den funker til metall og men prioriterer det andre. Kan vurdere å bruke litt penger på denne, hva foreslås? Hvilke av Suhr-pickupene passer mine behov, tenker dere?

Les Paul: Har tenkt til å oppgradere pickupsene i Les Paul'en min også. Vurderer en GFS Mean 90 i neck og ønsker noe mer brutalt i bridge. Nøkkelord: tight, juicy, beefy, chunky. :lol: Gjerne billig, GFS. Hva foreslår dere her? VEH-pickupen?

En ting til: Stratocasteren har midboost og "kombinasjon-av-neck-og-bridge-pickup"-funksjonalitet. Skaper dette store problemer for meg som nybegynner dersom jeg ønsker å klæske inn en ny pickup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklagar reklam, men eftersom Burstbucker nämns i tråden, så.. Jag har en Burstbucker Pro (chrome, neck) och en Burstbucker 3 (Zebra) liggande om något av det skulle bli aktuellt. Ta kontakt om du vill köpa, Konnis :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.