Web Analytics
Jump to content

bytte dc-plugg på EHX Small Stone/Clone

Recommended Posts

Jeg har tenkt til å bytte ut minijack strøminntaket på stonen og clonen min.

Trenger man en dc plugg med tre loddeører? eller holder det med to.

Jeg har kjøp denne pluggen:

plugg2.jpgplugg1.jpg

Ehx sin ser slik ut:

ehxplugg.jpg

Jeg må selvfølgelig passe på at polariteten blir riktig.

Er det bare å lodde begge positive ledninger til et øre og minus til det andre?

Pluggen er av plast så chassie får ikke kontakt med noen av polene, er det neo problem at ikke chassie får kontakt med minus?

Den med 3 ører kobler bort batteriet når strømpluggen settes inn i kontakten.

Om du sørger for at batteriet er koblet fra manuelt gir det ikke noe problem.

...men om du ikke kobler bort batteriet vil strømforsyningen forsøke å lade batteriet som står i med dertil fare for varmgang og lekkasje.

Jeg bestille meg heller noen vinkla minijack overganger, så sliper jeg maset.

Jeg har dc-plugger med 3 loddeører men de krever et hull på 13mm og det blir litt voldsomt å bore opp på den tynne harde metallplata.

og kjeften på drillen min er kun på 10mm så da må jeg file de siste tre :)

Hvis moderatorne syntes tråden er ubrukelig er det bare å slette :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Hei hei! Har noen plekterbrett som ble til overs etter ferdigstillelse av en gitar. Kan overleveres per pote i nærheten av Trondheim, eller sendes per post.  Dette er ikke originale plekterbrett, og jeg aner ikke hvilke versjoner av Fender/Squire/annet de eventuelt kan passe på. Her er en lenke til selger: https://www.guitarpartsonline.com/SSS-Single-Single-Single_c115.htm Det plekterbrettet jeg endte opp med å bruke ble montert på en ny kropp. Se bildene for detaljer. Merk at det grønne plekterbrettet er tilpasset bryter med rund base. Det gjennomsiktige grønne selges ikke, men det er med for å vise passform til vanlige deler.     Pris: Kr 700,- inkl. frakt for alle fire.
    • Andre søndag i advent… byr på meg selv med Jingle bjelle råkk… Sånn i etterpåklokskapens navn burde jeg funnet ut i hvilken pitch jeg klarer å «synge» dette før jeg mekket arrangement og spilte inn, men rakk dessverre ikke gjøre om, så da… får vi legge vekk selvhøytideligheten og håper det bidrar litt til julestemning om ikke annet 🎅🏻  
    • Innser at gitarbyggar-karrieren er over, og selger diverse deler som eg har liggande. Beskrivelse og pris på bilder. Kjøper betaler frakt. Send PM!
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.