Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Mayones Setius GTM 7 / Kassia


Saurus

Anbefalte innlegg

Kassia, møt Gitarnorge.

Gitarnorge, møt Kassia.

Akkurat som kristoffereide skrev i sin anmeldelse så oser det kvalitet fra første sekund kassa ble åpnet.

Et vakkert, blankpolert stykke arbeid med dådyrøyne som ber på sine knær om å bli tafset på.

Vekten er det ikke noe å si på. Den er massiv, men ikke for tung.

Finishen er en såkalt "Dirty Transparent Green Burst".

Bildene er forøvrig tatt av Rocktrond og er ment som en smakebit på gitaren til undertegnede. Jeg skal legge opp egne bilder etterhvert, men akkurat nå klarer jeg ikke å legge fra meg gitaren.

Nettopp derfor har jeg brukt over 3 timer på å skrive denne posten :P

m%20(1).jpg

7 strenger og fast bro. Bolt-on hals av 5 lag mahogni og lønn. Gripebrett av rosentre, uten innlegg. Låsbare stemmeskruer fra Sperzel.

Kropp av mahogni og topp av flammelønn. 24 bånd og frets av rustfritt stål. Tune-o-matic og strengene gjennom kroppen.

EMG707TW plukkopper og piezo på hver sin utgang. 1x volum (PP), 1x tone (PP) og en piezo volum.

m%20(2).jpg

Finishen er mørk, faktisk litt mørkere enn jeg hadde trodd. Dette fører til at noe av treverket ikke er så veldig synlig i mørke rom, men det man ser ser utrolig pent ut.

Det ser ut som om det ligger en diger smaragd rett under klarlakken. Effekten er litt tre-dimensjonal. Bindingen er veldig pen. Det er en skjøt på midten bak, men denne er såvidt synlig. Du er nødt til å vite hva du leter etter for å se den. Baksiden er lakkert i klarlakk uten farge. Lokket er matt og skaper en veldig morsom kontrast samtidig som den passer godt inn.

m%20(3).jpg

Halsen er utrolig behagelig. Den er ikke klarlakkert som resten av gitaren, men føles nesten litt ubehandlet. Jeg regner med at de har oljet den, men jeg er ikke sikker. Dette er uten tvil en av de beste halsene jeg noensinne har spilt på.

Gripebrettet er rosentre og uten innlegg. Det er ikke helt flatt, men er deilig avrundet. Hodet har et tynt lag med "Birdseye" lønn som er lakkert i samme farge som toppen.

m%20(6).jpg

Piezo'en er noe av det deiligste jeg har vært borti noensinne. Det er en helt sinnsyk mektig og fyldig tone som velter ut av forsterkeren. Selv den lille cube'n guffer på, stolt over hva den dytter ut.

Har aldri vært borti 707 varianten av EMG, men disse klarer alt. De kan også coil-splittes for litt mer snert.

m%20(8).jpg

Det fulgte med en tskjorte, strap-locks, 8 plektere, en instrumentkabel samt en veldig fin brukermanual (ja, den var faktisk veldig bra).

Jeg har aldri brydd meg med å gi gitarer navn før, men denne gitaren føles spesiell. Derfor har jeg gitt den det polske navnet Kassia. Det er en form av Katarzyna som betyr "ren". Det var et vanskelig valg ettersom jeg ikke synes polske navn er spesielt fine i utgangspunktet.

Er jeg fornøyd? Absolutt!

Dette er mye gitar for pengene. Veldig mye gitar faktisk. Det er ingenting som minner om polsk "kvalitet" slik vi er vant til her hjemme. Dette er skikkelige saker.

Takk Trond ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først takk til Saurus for en flott annmeldelse. Skulle nesten tro jeg hadde betalt både deg og Kristoffer Eide :)

På siste bildet ser man en lite flaterende reflekson av meg la jeg merke til nå :P

Må jo spørre: Hva koster en slik herlighet?

En 7-strenger Setius kommer fra 14.000,- og oppover (ekstra om du skal ha piezo, custom inlays etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner gjorde et kupp og kjøpte en Mayones Regius brukt her om dagen for 5000 kr (!!!!!!!!!). Prøvde den litt her om dagen, og fy faen, kan skrive under på at dette er gitarer av YPPERSTE kvalitet. Grattis med ny gitar, denne var dritfet!

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.