Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til ny rørcombo/kabinett+topp?


Anbefalte innlegg

Laney Lionheart-toppen kan jeg anbefale. 20 ekte klasse-A watt, 2 kanaler, stor reverb-tank og masse godlyd. Funker til det meste av rock, pop, jazz. Den er single-end, så den er for "laus" til higain-lyder (men Sabbath-riff skrudd opp på 10 låter sykt fett :D ). Og den spiller høyt nok til både øving og live.

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan anbefale Laney VC30! 30 Watt ekte klasse A, 2 kanaler, 7 rør (3 preamp, 4 output) og ekstremt bra lyd, spesielt med LP! Funker konge til alt fra jazz til rock! Kan fås med 1x12 (1x Celestion Seventy 80) element, 2x10 (2x Jensen Driver) og 2x12 (2x Celestion Seventy 80)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Laney VC30! 30 Watt ekte klasse A, 2 kanaler, 7 rør (3 preamp, 4 output) og ekstremt bra lyd, spesielt med LP! Funker konge til alt fra jazz til rock! Kan fås med 1x12 (1x Celestion Seventy 80) element, 2x10 (2x Jensen Driver) og 2x12 (2x Celestion Seventy 80)

Støtter denne, da jeg har en VC30 2x12 selv. Forrige eier byttet de originale høytalerene med Celestion Hot 100, noe jeg syns høres mye bedre ut ;)

Uansett kanon forsterker, fåes billig både ny og brukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Laney VC30! 30 Watt ekte klasse A, 2 kanaler, 7 rør (3 preamp, 4 output) og ekstremt bra lyd, spesielt med LP! Funker konge til alt fra jazz til rock! Kan fås med 1x12 (1x Celestion Seventy 80) element, 2x10 (2x Jensen Driver) og 2x12 (2x Celestion Seventy 80)

Er du faktisk fornøyd nå og har fått det du vil ut av forsterkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått deg en overdrive-pedal forresten? Synes vrengen var håpløs før jeg fikk det :P

Vil bare kime inn med min egen erfaring rundt akkurat dette. Kjøpte min VC-30 brukt i 2005 (ampen er fra 1995) og den har vært min hovedamp helt til 2009. (2x10" kombo pluss et 1x12" Laney cab i samme utførelse som amp)

Første gitaren jeg plugget inn var min Strat med orginale singlecoils. Låt greit, syntes det var lite gain. Deretter kjøpte jeg meg en Gibson LP, og DA satt det. Nok gain til "komp" og sammen med en TS, gain i massevis til solospill. Spillte mange gigs kun med gitar->Tubescreamer TS808->amp. Funket, og funker enda knall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er fra 1988, og er en 2x10 versjon. De nye VC30'ene er en reissue av denne modellen.

Ja, jeg skulle kanskje hatt en tubescreamer...

Men jeg må først prøve den på en humbuckergitar!

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.