Web Analytics
Jump to content

Tips til ny rørcombo/kabinett+topp?

HeiPaaDeg
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg har begynt å se på litt forsterkere og har kommet til at jeg skal bruke rundt 7500,- på en (klasse A?)forsterker.

Jeg vil helst ha en forsterker med to kanaler, der man har mulighet til å kjøpe fotbryter. (Glem fotbrytern! Den er ikke så viktig)

Jeg spiller mye i band, og trenger noe som holder til hardslående trommer, og til vanlige konserter med bandet mitt.

Jeg er villig til å kjøpe brukt, men så kommer spørsmålet; rørcombo eller topp+kabinett?

Vær så snill å gi noen gode tips.

Takk på forhånd!

• Replies 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Du sier ikke noe om hva slags musikk du spiller? Lydideal? Hva slags gitar(er) du har? :)

Unnskyld! Jeg spiller for det meste 80-talls rock, men har begynt og snuse oppi litt blues og jazz.

Spiller dette med en gibson les paul.

Du kan jo sjekke brukt jcm 800 kombo, eller hva men den nye MA-serien? Har ikke prøvd den selv, men har ikke prøvd den selv. De er vel ikke kl.A heller, men vet ikke hvor viktig det er.

Jeg har egentlig sett mye på fender og vox. De som står først på lista mi, er Fender Blues Deville og Vox ac30. Hva tror dere om de? Har prøvd vox ac30 og likte cleanen veldig godt, men fenderen har jeg aldri fått prøvd...

Hvis du begrenser utvalget ditt til ekte klasse A amper, er det ikke mye å velge mellom.

De fleste amper, og alle som er nevnt hittil i denne tråden, er klasse AB amper.

Jeg trodde vox ac30 var en klasse a forsterker jeg...