Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Atmosfære


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg nå har holt på en liten stund nå å spille inn musikken min, og jeg har begynt å mikse det. Siden jeg ikke er så god på dette området så lurer jeg på om dere her inne har noe tips om hvordan jeg kan gjøre lydbildet mitt Atmosfærisk!?

Om dere lytter til disse, vil dere forstå hva slaks lydbilde ca jeg prater om :)

Takker på forhånd for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg til romklang med lang effektid og vått signal (masse volum på effekt)

Men hvordan legger jeg til romklang? Har prøvd å legge litt "Reverb" på "sound out" sporet, men når jeg gjør dette blir lydsporet til trommene helt ødelagt. Noe tips og fremgangsmetoder? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Testet det ut nå, ble ikke helt som det lydbilde jeg hadde i hodet. Får vel prøve meg litt frem. Det er noe annet jeg lurer på også. Jeg bruker Edirol Orchestral VST, men jeg synes at lyden ifra den VST'en er så "livelig". Hva er det jeg kan gjøre for å få hele lydbildet til å bli litt "Mørkere og dystrere"? En/noen andre VST? (Isåfall hvilke?)

Danke for tips på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Man kan jo greie forskjellig med en eqalizer, men det er vel lite sannsynlig at det er det som skal til. Dersom du bruker reverben i orkester-vsten sannsynligvis ikke er beregnet på å gi en "stor" effekt, men å gjøre lyden mer "tilstedeværende". Hva med å prøve en reverb-vst som har mulighet for mer og lengre reverb, se etter ord som "ambient" i presetene. Ellers kan det jo hende at vsten ikke er helt ideell?(jeg har ikke prøvd den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edirol orchestra er bra, den, og gir raskt et kurant resultat. Særlig "dyster" er den ikke, mer som en GM/GS- erstatter, slik jeg vurderer den. Fin hvis man skal ha bra resultat kjapt, og noe som låter greit nok.

Et lydklipp eller to, med en kommentar på hva som er for lite dystert hadde hjulpet videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.