Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen med Carvin-erfaringer her?


drumageddon

Anbefalte innlegg

Jeg venter på at FedEx skal ringe på døren min her i Bergen denne uken, for å levere meg min custombestilte Carvin DC 727 fra Carvin Custom Shop i California.

Jeg har testet Jarle H.Olsen (jarleholsen.com) sine Carvin-gitarer og jeg må si meg mektig imponert over kvaliteten og den super-smoothe halsen.

Men jeg har samtidig hørt mye negativt ang Carvin-gitarer og spesielt mikkene de lager. Er interessert i å høre synspunkter fra de av dere

som har erfaringer med Carvin, ikke bare gitarer men også forsterkerne de lager. Skal poste bilder av øksen når den er kommet i hus.

På forhånd STOR takk!

Legger ved et bilde av hvordan den ser ut, sånn ca.

Fargen er annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en Carvin Tele-lignende gitar ett par ganger uten forsterker. Likte lyden i gitaren og synes halsen var helt herlig.

Ellers har stefaren min en Carvin Nomad Combo i kjelleren, har prøvd den litt og liker den svært godt, hvertfall i forhold til prisen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er nå storfornøyd med min egen Carvin-gitar (DC127) og har personlig ingenting å utsette på standard-mikkene, men veit det er folk som ikke har blitt helt fortrolige med dem. Jeg tok med alt av switcher og ting (active/passive, coil-splits, phase-switch) noe som gir meg masse muligheter. Kvaliteten på selve gitarene er det hvertfall ingenting å klage på. Har prøvd tre stykker, alle i dc-serien, og fellesnevneren har vært at de spiller fantastisk, halsen er jo utrolig behagelig. Mye av grunnen til at jeg kjøpte Carvin var dog at det var vanvittig mye gitar for penga. Amerikanskbygd hvor jeg selv får velge specs, farge, finnish, treslag osv. til rundt 12.000 kr inkl. frakt og moms. var en latterlig god deal. Nå er det dessverre ikke mulig for oss som bor utenfor USA og Canada å bestille rett fra Carvin lenger, nå må man gå gjennom butikk og da er prisene er mer enn doblet. Gitaren jeg betalte 12.000 for i desember ville nå, med nøyakig samme specs, ha kostet litt over 24.000 hvis jeg skulle bestilt den fra Carvin. Så skal man handle Carvin nå gjelder det å sjekke bruktmarkedet for igjensalgsverdien er heller dårlig.

Men alt i alt er det knallgode gitarer så det er bare å glede seg til den kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne at om du leter litt rundt på div. Amerikanske bruktsider (craigslist), så er det mulig å finne SVINbillige DC'er.

Fant senest i går en brukt DC135 til 250$...kommer 100$ i frakt via USPS, men kjempekjøp fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er nå storfornøyd med min egen Carvin-gitar (DC127) og har personlig ingenting å utsette på standard-mikkene, men veit det er folk som ikke har blitt helt fortrolige med dem. Jeg tok med alt av switcher og ting (active/passive, coil-splits, phase-switch) noe som gir meg masse muligheter. Kvaliteten på selve gitarene er det hvertfall ingenting å klage på. Har prøvd tre stykker, alle i dc-serien, og fellesnevneren har vært at de spiller fantastisk, halsen er jo utrolig behagelig. Mye av grunnen til at jeg kjøpte Carvin var dog at det var vanvittig mye gitar for penga. Amerikanskbygd hvor jeg selv får velge specs, farge, finnish, treslag osv. til rundt 12.000 kr inkl. frakt og moms. var en latterlig god deal. Nå er det dessverre ikke mulig for oss som bor utenfor USA og Canada å bestille rett fra Carvin lenger, nå må man gå gjennom butikk og da er prisene er mer enn doblet. Gitaren jeg betalte 12.000 for i desember ville nå, med nøyakig samme specs, ha kostet litt over 24.000 hvis jeg skulle bestilt den fra Carvin. Så skal man handle Carvin nå gjelder det å sjekke bruktmarkedet for igjensalgsverdien er heller dårlig.

Men alt i alt er det knallgode gitarer så det er bare å glede seg til den kommer!

Det var jo utrolig kjipt at Carvin nå går gjennom en distributør.

Det har jo vært akkurat det at du kan bestile rett fra fabrikken som har vært det positive i alle år, og i tillegg bestille etter dine spesifikke ønsker.

Har lest veldig forskjellige anmeldelser av Carvin-gitarer, og det kan virke som om gitarene er produsert etter dagsformen til guttene på fabrikken.

Enten så er de helt killer, eller så er de et limesett av dimensjoner som klinger like bra som en sko-eske med hundebæsj i.

Jeg får vel bare vente og se hva som dumper inn døren min...får håpe det ikke er et "mandagsprodukt", hehe.

Har bestemt meg for å bytte mikkene til enten DiMarzio eller Bare Knuckle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ein Carvin Bel Air 212 ei stund for litt sidan. Røramp på 50w var i utgongspunktet for mykje for meg, men fekk ikkje godlyd ut av denne ampen. I følge manualen hadde dei ein annleis eq enn andre produsentar, og det hadde dei rett i: den var ubrukeleg. Ekstremverdiar på knottane var ikkje ekstreme i det heile tatt på lyden. Det var derimot ingenting å seie på byggekvaliteten, og ampen såg flott ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Carvin strat, og har hatt en Carvin DC 127. Begge gitarene har vært nydelige, godtlydene kvalitetsgitarer.

Jeg gav en snill slump penger for begge gitarene, og de har overasket meg begge to.

Har ingen problemer med å sammenligne min Carvin strat med Fender USA stratter, og med bedre pickuper kunne jeg nok sammenlignet den med Suhr og Tom A også.

Selv kommer jeg til å bytte ut pickupene i mine, da jeg føler jeg vil få mye mer ut av instrumentet med Suhrpickuper eller noget.

/E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo utrolig kjipt at Carvin nå går gjennom en distributør.

Det har jo vært akkurat det at du kan bestile rett fra fabrikken som har vært det positive i alle år, og i tillegg bestille etter dine spesifikke ønsker.

Har lest veldig forskjellige anmeldelser av Carvin-gitarer, og det kan virke som om gitarene er produsert etter dagsformen til guttene på fabrikken.

Enten så er de helt killer, eller så er de et limesett av dimensjoner som klinger like bra som en sko-eske med hundebæsj i.

Jeg får vel bare vente og se hva som dumper inn døren min...får håpe det ikke er et "mandagsprodukt", hehe.

Har bestemt meg for å bytte mikkene til enten DiMarzio eller Bare Knuckle...

Nå er det litt trangt for andre pickuper i en Carvin.

Jeg måtte frese/pusse bort en del av ørene/baseplaten til en DiMarzio EVO for å få plass til den i min Dc 727. Nå er denne av plast på DiMarzio pickuper, så det gikk greit. Vet ikke om Bare Knuckle har metall i platen?

Se på utfresingen til pickupene her:

(på forstørrelsen ser du dette ganske bra)

http://www.audiostacja.pl/images/produkty/Carvin/Gitary/DC7/DC727/DC727_over.jpg

http://www.graham-young.com/carvin727.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om Bare Knuckle har metall i platen?

Det fine med BK er at du kan nevne slike ting når du bestiller. De tilpasser det meste (f.eks. kan de lage single coils som passer der det har stått EMG single coils). Jeg fikk laget ett sett humbuckere med triangelformet fot istedenfor rektangulær som er mest vanlig - slik at de skulle passe i en Ibanez RG2770 som jeg hadde den gang.

Dere ser forskjellen på disse:

HumbuckerH.jpg

GibsonDB.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er interessert i å høre synspunkter fra de av dere

som har erfaringer med Carvin, ikke bare gitarer men også forsterkerne de lager.

Eeeeeee.... var det amp det var snakk om i denne tråden??????

Viser seg at man får lov til å snakke om beggedeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.