Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan legge inn bilder


Snibur

Anbefalte innlegg

Det er det som er poenget mitt vettu :) Hvis man ikke vil bruke miniatyrbilder, men tilpassede bilder i full størrelse, slik jeg alltid vil..

Miniatyrbilder er bare tull og tøys så lenge man skalerer bilder skikkelig, det gjør i praksis bare leseren nødt til å utføre ekstra-operasjoner i en tråd. Tenk om nettavisene måtte be leserne om å trykke på alle bilder for å vise de i noenlunde normal størrelse? eller at leserne av en avis måtte slå opp på en annen side i avisen for å få se bildene til en reportage? - He-he, bare for å sette det hele på spissen da.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er poenget mitt vettu :) Hvis man ikke vil bruke miniatyrbilder, men tilpassede bilder i full størrelse, slik jeg alltid vil..

Jeg vil påstå at bildr.no thumbnail linker er bedre en de sykt overdimensjonerte bildene enkelte legger rett inn i postene sine i alle fall.

Om du absolutt vil bruke selvskalerte bilder kan du bare bruke en egen server - one.com til en tier i måneden f.eks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg vet om mange bildetjenester som fungerer, men de krever registrering osv - et gratis alternativ som fungerer bra for forumbrukerne ville nok gjort ting enklere for mange.

Poenget mitt er at en slik tjeneste må fungere godt både for uerfarne brukere som trenger litt hjelp, samt folk som kan gjøre helt beviste valg selv og som har en plan :D Hvis man har rutine og kunnskap om ting, ønsker man gjerne ikke automatikk og fancy grensesnitt, bare et sted å uploade filene sine, det blir raskest, samt gir det beste resultatet for en med rutine på slikt.

Det blir litt som med media-avspillere, nettlesere og bildevisningsprogrammer, erfarne brukere vil ha noe med noen essensielle basisfunksjoner og stort justeringsmonn, uerfarne brukere vil ha fancy grensesnitt, automatikk og ingen behov for konfigurasjon.

Det er litt fristende å sammenligen Mac og Windows brukere her, men med Win7 og Vista er det vel to sider av samme sak egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig Imageshack har blitt bedre, problemet tidligere var at den serveren ofte var veeeldig treg, bildene forsvant ganske fort hvis man ikke registrerte seg eller hvis ingen loadet de på en stund. Dessuten ble bilder med for mange visninger ugyldige grunnet automatisk "trafikkbegrensningsfilter"

Hvis dette ikke er problemer lengre er det en ok tjeneste, med et helt ok grensesnitt så lenge brukerne skjønner link-kode og resizing.

Hvis jeg skulle laget en slik tjeneste for brukerne av GN ville jeg laget en "Wizard" som gir deg en feilsikker mal, samt et basis grensesnitt for erfarne brukere.

Vi kan vel si at Imageshack og Bildr.no så langt er trådens beste foreslåtte tjenester kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen kunne lage en slik bildelagringstjeneste direkte i forumet, og gjøre det enkelt, hadde det vært et framskritt. Jeg kan ikke så mye om dette, og det fungerte helt greit på sportsfiske.nu, men den har vært borte over en uke nå.På Photobucket klarer ikke jeg å ha kontroll med om bildene blir nedskalert slik jeg ønsker eller om de blir store. De oppfører seg ikke likt hver gang jeg går inn på forumet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.