Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan legge inn bilder


Snibur

Anbefalte innlegg

Vet noen hva som har skjedd med sportsfiske.nu? Bilder som er lastet opp der og lenket til innlegg i forumet er ikke lenger synlige, og nettsiden ser ut til å være vekk.

Vet noen om andre tilsvarende steder å legge bilder til bruk i forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal lage en egen Gitarnorge-tjeneste for dette. Litt dumt dersom bilder i forumet blir borte pga tredjepart.

Det hadde vært bra. Det ser fortsatt ikke ut til å være liv i Sportsfiske.nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal lage en egen Gitarnorge-tjeneste for dette. Litt dumt dersom bilder i forumet blir borte pga tredjepart.

Lag gjerne en funksjon som krymper bildene litt. Er så jævlig mange som synes det er vanskelig å skalere bildene sine inne på forumet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag gjerne en funksjon som krymper bildene litt. Er så jævlig mange som synes det er vanskelig å skalere bildene sine inne på forumet..

Jeg har problemer med det når jeg legger bildene på Photobucket og linker derfa. Selv om jeg nedskalerer bildene til medium - da blir de ganske små - er det noen av dem som likevel vises veldig store. Kan ikke skjønne at jeg gjør det forskjellig for de som blir små og de som blir store. Har også merket at noen av bildene som blir store når jeg går inn med en pc blir små når jeg går inn med en annen - samtidig som ikke alle blir små da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke egentlig..

Dette er et bilde fra bildr.no med størrelse 800x508

658490.jpeg

Dette er det samme bildet fra photobucket:

vg_ny.jpg

Problemet er vel rimelig opplagt?

For alle som skjønner skalering og oppløsning, og som dermed kan lage bilder som passer som fullstørrelse i en tråd vil aldri bli fornøyd med tjenester som bildr.no, fordi de er basert på database-lenker og ikke direkte-lenker.

F.eks Photobucket er jo greit, men ofte veldig tregt, samt komplisert med registrering, innlogging osv.

Eksempel bildet er forøvrig VG sin ganske humoristiske feil/oppgraderings-side :

vg_full.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.