Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp angående kjøp av forsterker!


S.C.

Anbefalte innlegg

Problemene med marshall sin 20/20 er velkjent og jeg har flere ganger anbefalt folk å styre klar av den modellen. Jeg er ikke noe spes fan av Marshall etter JCM800 serien. De har endel bra reissue modeller.

De fleste svakheter som du selv poengterer i første posten din i DIY tråden er felles for alle Bugera sine modeller og jeg vil egentlig på generell basis aldri anbefale noen å åpne en rørforsterker. Du skriver selv at de bruker absolutt billigste komponenter over hele fjøla og enkleste og billigste metode for sammensetning. Og dette resulterer i en forsterker du vil anbefale folk å bruke sparepengene sine på?

Jeg vil alltid anbefale folk å bruke pengene sine på noen som gir mer for pengene og holder seg bedre i verdi enn en Bugera samme hvor billige de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Problemene med marshall sin 20/20 er velkjent og jeg har flere ganger anbefalt folk å styre klar av den modellen. Jeg er ikke noe spes fan av Marshall etter JCM800 serien. De har endel bra reissue modeller.

De fleste svakheter som du selv poengterer i første posten din i DIY tråden er felles for alle Bugera sine modeller og jeg vil egentlig på generell basis aldri anbefale noen å åpne en rørforsterker. Du skriver selv at de bruker absolutt billigste komponenter over hele fjøla og enkleste og billigste metode for sammensetning. Og dette resulterer i en forsterker du vil anbefale folk å bruke sparepengene sine på?

Jeg vil alltid anbefale folk å bruke pengene sine på noen som gir mer for pengene og holder seg bedre i verdi enn en Bugera samme hvor billige de er.

Jeg har ingen betenkligheter med å anbefale noen å kjøpe en Bugera, på lik linje med tilnærmet ALL forbrukerelektronikk som er i salg over disk i dag.. Ja, det er brukt billige komponenter over hele fjøla, og det sammen med billig arb.arb kraft så får vi tilgang på utstyr til en billig penge.. Gjør det dette utstyret til noe billig ræl som ikke burde vært solgt på markedet..? Selvfølgelig ikke.. Lydmessig så spiller dette bra, for brorparten av oss gitarister her inne vil utstyret aldri bli slept rundt på turneer med den bruksslitasjen dette medfører.. Og blir utstyret tatt noenlunde vare på, ser jeg ingen grunn til at de skal klappe sammen.. Se bort fra hurtigkontakten fra PT, og et og annet def. rør, hvor stor feilprosent har Bugera da kontra f.eks Peavey/Marshall/Engl..?

Vil en Bugera vare i like mange år som de langt dyrere merkene..? Nææ, det tviler jeg på, men hva forventer man egentlig til den prisen..? For prisen av en Engl Powerball, kan man få seg en Bugera 1990 (Marshall sound) en 6262 (Peavey 5150+ sound) og den nye Trirec (Mesa Rectifier sound [forhåpentlig]).

Jeg tviler du får mer for pengene andre steder, men gjennsalgsverdien/eierglede/mojo/show-off blir noe helt annet... Så får den enkelte ta stilling til hva som er viktigst for dem selv..

For min del er svaret enkelt, da branding betyr zip for meg. Liker jeg lyden ut av en boks, så er jeg likeglad om det står Marshall, Line6, Engl eller Bugera på utsiden..

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke du får spes mye for pengene hos Bugera. Jeg foretrekker å bruke pengene mine på ting som er skrudd sammen på en ordentlig måte og kjøper meg heller en "bra" amp enn 3 billige kinaamper som er skrudd sammen som en hårføner og forhåpentlighvis virker ut garantitiden.

En god gitarforsterker er ikke på ingen måte forbrukerelektronikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vanvittig vanskelig for meg selv å ta standpunkt til Bugera siden jeg selv aldri har opplevd verken gleder eller misnøye med en slik amp. Men til tross for at mange fraråder den, må jeg si at det virkelig frister å prøve en slik amp - hvem vet, kanskje den spiller og fungerer så bra som flere både her på forumet og andre steder konkluderer med?

Men for nå skal jeg prøve en Blackstar ht-60 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei hei og takk for sist :) Har de siste dagene prøvd diverse forsterkere og fant fort ut at Blackstar'en ikke var det jeg var ute etter. Har derimot prøvd en Ampeg og en Crate, begge half-stacks med 4x12 kabinett. Veldig fornøyd med begge disse half-stacksa. Spiller med en BOSS me-50 og får den lyden jeg er ute etter. Dermed står jeg mellom Crate 100w og en Ampeg 100w, begge rør så klart. Jeg husker ikke hva Ampegen het, og dette var en eldre modell, men her er link til Crate'n http://www.crateamps.com/products/pindex.php?prodID=307.

Noen som har erfaringer med noen av disse merkene? Altså Crate eller Ampeg? I mine ører låt de begge rimelig kraftig sammen med pedalen og gav mer enn nok trøkk.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.