Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Går solo!


ilyslue

Anbefalte innlegg

Jeg likte Til Danmark veldig godt :)

Eneste var at det hadde nok passet bedre til låta om trommene gikk i halvtakt på de rolige delene.

Hvertfall for min del.

Men jeg likte dette!

Takk for gode ord. Jeg brukte Drums on Demand til trommer på "Til Dannmark" sporet, men jeg fant ikke noe som jeg syntest passet 100%. Tipset om halv takt funker sikkert. Jeg håper egentlig at jeg får sjangs til å ta det opp med live trommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte veldig godt soloene, hvilke skalaer spiller du? :)

Og hva slags utstyr brukte du?

Edit: leif...

Takk. Når det gjelder skalaer er det litt forskjellig fra spor til spor og av og til har jeg ikke peiling på hva jeg har gjort, men jeg bruker mye pentatone skalaer.

På "Fisk no igjen" bruker toner fra ulike pentatonskalaer over første og fjerde korden (I og IV) og så er det toner fra samme dim skala over kryss for dominant og dominant(#V og V).

Utstyret er for det meste en EBMM axis og en Peavey HP inn i en THD Univalve. På første sporet spiller jeg en PRS SE baryton git.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper egentlig at jeg får sjangs til å ta det opp med live trommer.

Få med deg Kenneth Kapstad! :D Trommene var egentlig det eneste som var litt slapt. Tror en live versjon ville vært mye bedre. :) Liker kontrollen og tryggheten du formidler. Og tapping gjør alt lettere å akseptere, selvsagt. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere hørte på :) . Jeg kan sikkert få en trommis til å stille ja.

Problemet er mitt (bitte)lille "studio" som jeg har i garasjen, der er det ikke plass til noe oppmikket trommesett.

Så det er litt med det, det tar også tid å skru lyd på trommer.

Forøvrig er siste sporet(Ubegrunna Redsel) med "live" trommer. Der var jeg heldig å fikk jeg med meg Martin Smidt(tidl.Dadafon) som er rå. Da mikket jeg opp trommesettet i stuen og tok opp alt i ett take.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.