Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Modifisering av Epiphone Dot


fyen5

Anbefalte innlegg

Du kan godt pusse ned halsen litt hvis du vil, hvis du etterbehandler treverket med olje e.l. er det ingen kjemperisiko med det. Med mindre du går helt bananas da..

Hvis gitaren holder dårlig på stemmingen er det forøvrig i 90% av tilfellene på moderne gitarer en dårlig tilpasset oversadel. Stemmeskruene på denne Epi'en er det ikke noe galt med. Låsbare stemmeskruer på en Gibbotype gitar er som oftest litt overkill spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med Myrbraathen for ei stund siden når jeg handal DOT, de sa at hvis jeg kjøpte mikk'er av dem tok de gjerne og skifta for meg.... Hørtes ut som en bra avtale...?

Sikkert en grei deal det ja.

Hvis du er sånn noenlunde "handy" så er det ikke vanskelig å gjøre det selv, men på slike gitarer blir det endel pirk siden du ikke har tilgang på elektronikken fra baksida. Du må lirke pot'ene ut gjennom f-hullene, lodde på nye mikker, og så få skiten på plass igjen tongue.gif

Sparer sikker litt frustrasjon ved å få noen andre til å gjøre det for deg, men på den andre siden er det jo alltid gøy å lære noe nytt, så det får du nesten avgjøre selv wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt pusse ned halsen litt hvis du vil, hvis du etterbehandler treverket med olje e.l. er det ingen kjemperisiko med det. Med mindre du går helt bananas da..

Problemet her blir vel å få til et noenlunde jevnt resultat?

Fort gjort at det blir litt ujevnt, ihvertfall hvis han pusser ned på frihånd med sandpapir eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar jeg utgangspunkt i at trådstarter vet hvordan slikt gjøres, men ja, det er fort gjort å endre halsprofilen, slipe ujevnt osv, spesielt når man skal ta av en del.

Takker og bukker for innspill - skal nok prøve å få noen med en maskin og litt erfaring i "møbelbransjen" e.l. til å hjelpe meg... Får prøve, kan likevel ikke spille særlig lenge på den om gangen slik den er i dag, så da så...

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller anbefale deg å lage en slipemal - altså en slipekloss med samme profil som baksiden av halsen som du dekker med selvklebende pussepapir f.eks. slipemaskiner er ikke det verktøyet du ønsker å bruker på noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.