Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Modifisering av Epiphone Dot


fyen5

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har tenkt til å fikse litt på min epiphone dot for å få den til å låte litt fetere, og for at den ikke skal låte ustemt.

Noen her som har noen tips?

Vil det hjelpe å kjøpe nye stemmeskruer?

Takk for hjelpe alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei alle sammen!

Jeg har tenkt til å fikse litt på min epiphone dot for å få den til å låte litt fetere, og for at den ikke skal låte ustemt.

Noen her som har noen tips?

Vil det hjelpe å kjøpe nye stemmeskruer?

Takk for hjelpe alle sammen!

HAr ikke noen gode ideer ut over det som er sagt, men tittelen på topic'en passa. Altså jeg har også en ep Dot og er glad for lyden etc iden,men det jeg ikke klarte å kjenne da jeg prøvde den i butikken før kjøp var at halseprofilen er ganske tjukk. Er det mulig åslipe ned/gjøre tynnere profilen uten at gitaern "ryker". Den er jo ganske rimelig og ikke noe samleobjekt, så vil ha den til å spille på. Slik den er nå får jeg vondt i hånda etter kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte Bigsby på en Epi dot på 90-tallet, og synes å minnes at kunden skrøt veldig av endret lydkarakteristikk etterpå.

Vet ikke om det skyldtes Bigsby, nye strenger eller placebo.... I tillegg til Bigsbymontering kom selvsagt nye strenger og en grundig setup*. Ja, og locking tuners (husker ikke merket, sannsynligvis Schaller)

@aphelion: Du har rett. Men prøv en Epi Sheraton...... den er tjukk, den.

* Få noen, evt degselv, til å sette opp gitaren ordentlig (trussrod, nut, frets, intonasjon), så løser du muligens problemet med at den høres "ustemt" ut.

Evt, bare stem gitaren.

Edit: Hvis du bestemmer deg for å bytte pickups på denne:

du må regne med fomling og fisking og pinsett og tang og ståltråd og tang og fomling og pinsett og helvete og tang og banning og ståltråd og skiftnøkkel og fisking og ståltråd og skrujern og jekk og ambolt og fomling og sag og pinsett og loddebolt og ståltråd og jekk og tang og lim og høvel og sveiseapparat og hammer og tang og tommestokk og skyvelære og sag og tang og startgass og nye tennplugger og en aller helvetes ØKS.

Endret av Gubbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte Bigsby på en Epi dot på 90-tallet, og synes å minnes at kunden skrøt veldig av endret lydkarakteristikk etterpå.

Vet ikke om det skyldtes Bigsby, nye strenger eller placebo.... I tillegg til Bigsbymontering kom selvsagt nye strenger og en grundig setup*. Ja, og locking tuners (husker ikke merket, sannsynligvis Schaller)

@aphelion: Du har rett. Men prøv en Epi Sheraton...... den er tjukk, den.

* Få noen, evt degselv, til å sette opp gitaren ordentlig (trussrod, nut, frets, intonasjon), så løser du muligens problemet med at den høres "ustemt" ut.

Evt, bare stem gitaren.

Edit: Hvis du bestemmer deg for å bytte pickups på denne:

du må regne med fomling og fisking og pinsett og tang og ståltråd og tang og fomling og pinsett og helvete og tang og banning og ståltråd og skiftnøkkel og fisking og ståltråd og skrujern og jekk og ambolt og fomling og sag og pinsett og loddebolt og ståltråd og jekk og tang og lim og høvel og sveiseapparat og hammer og tang og tommestokk og skyvelære og sag og tang og startgass og nye tennplugger og en aller helvetes ØKS.

hvordan er det du skifter pickups? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Foo har skrytt så fælt av disse har jeg kjøpt et sett og satt på en gitar. Jeg kunne ha skrevet et langt innlegg, men det trenger jeg ikke. Foo har helt rett. Planet Waves locking tuners er de beste stemmeskruene jeg noensinne har prøvd. De er lette, presise, og kutter til og med av strengen for deg når du monterer dem. Banker Sperzel på flatmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et ørlite helvete å skifte mikker på den typen gitarer siden all elektronikken må inn/ut av f-hullene dry.gif

Det kan være en skikkelig tålmodighetstest hvis man ikke vet hva man gjør..

Snakka med Myrbraathen for ei stund siden når jeg handal DOT, de sa at hvis jeg kjøpte mikk'er av dem tok de gjerne og skifta for meg.... Hørtes ut som en bra avtale...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm. Det er jo virkelig ikke tykk hals på disse gitarene?

Synes nå den er for tykk jeg, men er kanskje "bortskjemt/dårlig vane" med tynn strathals og en Hagstrøm-hals under middels. Men ingen innspill til om det er praktisk/lurt/mulig å slipe/pusse ned halsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.