Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er dette en gitar å satse på?


Hatecrew

Anbefalte innlegg

En venn av meg sa at de var dårli å ha "Vibrato, tremolo ting" pga stemmingen, og den alltid ville bli ustemt etter bruk av den.

På billige gitarer tenker eg at det er ganske sannsynlig, men på en sånn gitar? :unsure:

Da tenker eg også på andre gitarer i prisklasse rundt 10.000,-

Er det sånn? Eller ikkje? :unsure:

Ja, det er nok sant på billigere gitarer, men ikke i 10000,- prisklassen.

Selger forøvrig selv en RR1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Jackson'en min er hvertfall ikke det tilfelle!

Jeg tok den fram for første gang på et år omtrent for en stund siden. Den var nesten helt perfekt stemt da.

Og jeg har virkelig brukt vibarmen også. Så lenge gitaren er satt opp ordentlig, beholder den stemminga perfekt!

Prøvde å legge deg til på facebook, må godta! :)

Har noen spørsmål til deg osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bortimot DEN styggeste gitaren jeg har sett i mitt liv, beklager. Men spesifikasjonene ser "rett" ut iforhold til musikken du spiller. Sikkert en gitar å satse på :) . Det viktigste blir vel å finne ut om du liker å spille på en slik en.

jeg syns den var skikkelig kul. den rosafargen er fin! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som menes med en passiv pickup er:

Pickups can be either active or passive. Pickups, apart from optical types, are inherently passive transducers. "Active" pickups incorporate electronic circuitry to modify the signal. "Passive" pickups are usually wire wound around a magnet, and are the most common type used. They can generate electric potential without need for external power, though their output is relatively low, and the harmonic content of output depends greatly on the winding.

- Wikipedia.

tihi :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd (eid) både Alexien og Jackson RR24, og jeg vil anbefale Jackson. Alexien føltes ikke like god for meg. Jeg mener Alexien har en mindre funksjonell kropp enn RR24. Halsen føles også tykkere enn på Jackson og det er vanskeligere å nå opp til 24 bånd, men dette må man prøve den for å avgjøre om man liker eller ikke liker. Men den kanskje viktigste grunnen til at jeg ikke orket den mer er vell at jeg etter ett år begynte jeg å gå lei CoB og da er det ikke like kult med signatur gitaren. RR24 er farlig lik alixis gitarer men den er i allefalle ikke signatur :P Ellers kan du som sagt få mer gitar for pengene dersom du leter andre steder. Men det viktigste du må tenke på er at det er lett å gå lei stilen til CoB. Med signatur gitarer kan man fort bli stemplet som en fanboy og dette er ikke alltid ønskelig :P

Endret av tvkmetal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Bare for å ha sagt det så er EMG 81 det kjipeste å få kjøpt. Du har bare den samme utrolig kjedelige Kirk Hammet-lyden! Alle de aktive (Pickuper som går på batteri og har en slags innebygget forsterker) pickupene til EMG er kjedelige, men de passive derimot... HZ-serien er utrolig kul! HZ'ene er dessuten halvparten av prisen til "de ordentlige pickupene"(Ifølge folka på EMG). Så om du bare har en 81' i stolen varer det ikke lenge før du vil bytte den!

Det er jo nettopp det å sitte med en V-gitar som er jævlig, da!

Om du vil ha mye gitar for pengene, kjøp en LTD M-1000 for rundt 10.000. Da får du en gitar som er råstabil og har neck-thru og Floyd Rose. Pichupene er det bare å bytte ut med en gang, ihvertfall 81'. 85' er også kjip, men ikke like ille som 81'. Det disse folka sier om LTD må du ikke høre på (jeg er enig i at LTD m50 er noe piece of shit men 1000series er veldig bra). Aldri i verden om LTD noen gang kommer til å bli like stabile som ESP, men det er et veldig bra utgangspunkt. Apropos utgangspunkt: Det er en grunn til at Esp'ene du kjøper fra En Norsk musikkbutikk ikke er helt på topp! Fra Japan er disse gitarene helt knall, men så er det noen flaskehuer her i norge som absolutt skal drive å stille gitarene før de kommer i butikken. Derfor trenger du et par år med gitaren, umbrako, sandpapir, lakk og div. oljer før gitaren er heeeeeelt optimal(Muligens hals og bånd justeringer også). Og når en bra ESP er optimal, er det den beste(helt subjektivt) gitaren i verden på alle områder! Da tenker jeg ikke på de som sitter der med en gitar de kjøpte utseende missig med en EMG 81' og sier det er den kuleste gitaren i verden, men de som spiller kult og bruker ESP'en sin og får de råeste overtonene, det heftigste vib-stuffet og en gitar som er noe av det mest stabile i hele verden! Og etter det kommer det litt mindre viktige nemlig pickupvalget. En passiv DiMarzio som for eksempel Tone Zone er noe du virkelig burde prøve ut! Eller noen av HZ'ene!

Konklusjonen min er at du burde heller kjøpe en gitar du kommer til å ha det gøy med hele livet. Altså heller en ESP/LTD med en DiMarzio enn en V-gitar med en EMG 81' som bare er perfekt til metal!!! Du har mange flere valgmuligheter med en ESP(med mindre du vil spille metal hele livet og liker den kjedelige lyden til de aktive EMG'ene)!

Her var det mye subjektiv info gitt :D

Gary Moore, Steve Lukather, Zakk Wylde, Mark Knopfler...Gitarister som bruker 85 og 81.. bare kjipe gitarlyder der gitt ;)

EMG HZ derimot tror jeg de fleste er enig om at ikke er de kuleste pickupene akurat...

EMG har bare preamp(forforsterker innebygget forresten, en forsterker hadde nok blitt litt voldsomt :) )

Jeg har forresten ikke prøvd en ESP, standard eller Custom shop jeg ville sagt er helt i klasse med Tyler, Suhr, Grosh osv.

ESP er en bra masseprodusert gitar, og Customshop`ene er også meget bra (enn om noe overpriset, forhold til hva du fikk for penga derfra før)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bare for å ha sagt det så er EMG 81 det kjipeste å få kjøpt.

- Pickupene til EMG er kjedelige.

- Så om du bare har en 81' i stolen varer det ikke lenge før du vil bytte den!

- Pichupene er det bare å bytte ut med en gang, ihvertfall 81'.

- 85' er også kjip, men ikke like ille som 81'.

- Da tenker jeg ikke på de som sitter der med en gitar de kjøpte utseende missig med en EMG 81' og sier det er den kuleste gitaren i verden. (Bashing)

- ...enn EMG 81' som bare er perfekt til metal!!! (Negativt vinklet)

- ...den kjedelige lyden til de aktive EMG'ene.

Tok meg friheten til å luke ut hvor mange ganger han direkte basher EMG i ETT innlegg. Noen er selvfølgelig tatt ut av lengre setninger, men jeg tror budskapet er bevart :lol:

Personlig syntes jeg EMG er litt for "perfekte". De kan uansett ikke kalles dårlige, selv om EVHfan tydeligvis syntes det. De er nok heller de mest allsidige pickupene du finner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.