Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er dette en gitar å satse på?


Hatecrew

Anbefalte innlegg

Hva? Coiltappe til solospill? blink.gif

Da må du skaffe deg en boost eller eq-pedal, for det er et merkbart volumdropp når du splitter pickupen, selv på EMG wink.gif

Ja coiltappe er da helt kurant til solospill, men som du påpeker må man jo såklart ha noe ekstra så ikke volumet dropper så lavt at man forsvinner hvis man står på scenen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vil absolutt ha en RR type! :)

Har v gitar nå, så de er eg vant til også! :)

Takk for tipset B)

Husk at det er noe helt annet å sitte å spille på en RR-V enn en "vanlig" V. En vanlig V er faktisk genial til "sitte-spilling".

Jeg ville definitivt gått for en RR24, hvis jeg var deg.

Det var Jackson som startet med RR formen, etter tegning fra Randy Rhoads. Grover Jackson som var president i Charvel syntes den var for spesiell for Charvel, og satte heller sitt eget navn på den. <--- noe i den duren.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en Horizon av noe slag. Jeg har en med lik headstock, men finner ikke ut om den er custom eller ikke. Den er ihvertfall ikke en standard.

OK. Ikke at jeg har penger til en ESP Horizon, uansett, men liker den headstocken bedre enn de mer standardiserte, kantete versjonene til ESP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil, ironisk nok fraråde kjøp av Alexi600`n.

Jeg har selv hatt en sånn, solgte den videre though.

For å være ærlig er det veldig spesiell lyd i den, veldig skarp, og i værste fall litt mindre pen :P Den duger kun til metal noe jeg tipper du kommer til å gå lei av, jeg var og en COB fanatiker, nå hører jeg aldri på dem :P

I tillegg er det veldig vanskelig å få spilt noe særlig på de høye fretsa, veit ikke heilt hvor vansklig det er på SE modellen som har litt større cutout, men på den hvite var det ganske balle..

Prøv heller å få tak i en Caparison ;)

Eller ja, RR24 er litt fetere, prøvde en i bergen sammen med en Diezel Herbert amp, var ganske awesome.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil, ironisk nok fraråde kjøp av Alexi600`n.

Jeg har selv hatt en sånn, solgte den videre though.

For å være ærlig er det veldig spesiell lyd i den, veldig skarp, og i værste fall litt mindre pen :P Den duger kun til metal noe jeg tipper du kommer til å gå lei av, jeg var og en COB fanatiker, nå hører jeg aldri på dem :P

I tillegg er det veldig vanskelig å få spilt noe særlig på de høye fretsa, veit ikke heilt hvor vansklig det er på SE modellen som har litt større cutout, men på den hvite var det ganske balle..

Finnes ikke disse i versjoner med to pickups også?

Jeg personlig synes det gir mer variasjonsmuligheter enn kun en bridge pickup. Bruker mye bridge-pickup selv, men i enkelte situasjoner foretrekker jeg muligheten til å kjøre neck-pickup for en dypere og noe rundere sound. (Selvsagt varierer det fra gitar til gitar og pickup til pickup hvordan det låter, men det er vel nærmest en universell sannhet at en bridge-pickup låter skarpere enn en tilsvarende neck pickup).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke disse i versjoner med to pickups også?

Jeg personlig synes det gir mer variasjonsmuligheter enn kun en bridge pickup. Bruker mye bridge-pickup selv, men i enkelte situasjoner foretrekker jeg muligheten til å kjøre neck-pickup for en dypere og noe rundere sound. (Selvsagt varierer det fra gitar til gitar og pickup til pickup hvordan det låter, men det er vel nærmest en universell sannhet at en bridge-pickup låter skarpere enn en tilsvarende neck pickup).

Finnes en litt dyrere Esp modell med to pickuper.

ESP SV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg sa at de var dårli å ha "Vibrato, tremolo ting" pga stemmingen, og den alltid ville bli ustemt etter bruk av den.

På billige gitarer tenker eg at det er ganske sannsynlig, men på en sånn gitar? :unsure:

Da tenker eg også på andre gitarer i prisklasse rundt 10.000,-

Er det sånn? Eller ikkje? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg sa at de var dårli å ha "Vibrato, tremolo ting" pga stemmingen, og den alltid ville bli ustemt etter bruk av den.

På billige gitarer tenker eg at det er ganske sannsynlig, men på en sånn gitar? :unsure:

Da tenker eg også på andre gitarer i prisklasse rundt 10.000,-

Er det sånn? Eller ikkje? :unsure:

På Jackson'en min er hvertfall ikke det tilfelle!

Jeg tok den fram for første gang på et år omtrent for en stund siden. Den var nesten helt perfekt stemt da.

Og jeg har virkelig brukt vibarmen også. Så lenge gitaren er satt opp ordentlig, beholder den stemminga perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.