Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er dette en gitar å satse på?


Hatecrew

Anbefalte innlegg

Hei! :) Eg er på leiting etter en ny gitar, og har funnet en som eg liker (Utsene messig, har ikkje prøvd den)

Det er en ESP LTD Alexi600 Alexi Laiho Signature. Eg trenge dåke til å sei dåka meining om dinna. Type musikk eg spela er heavy metal som Children of bodom, All that remains, killswitch engage og musikk i den dur!

Ting eg lurer på er:

- EMG HZ H-4 pickup, har lest at mangen synest den er dårlig, men også folk som liker den. Har dere testet en sånn en? Er det bra lyd?

- Det er bare 1 pickup på denne gitaren, noen ulemper eller positive ting med det?

- Pickupen er "Passive" Hva menes med dette?

- Ville du kjøpt denne til mitt bruk? (Altså min type musikk stil å spele) eller ville du kjøpt en anna? må vere tremolo på gitaren! :wub:

Setter stor pris på svar! Sei din meining! :)

alexi-600se.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener denne gitaren er veldig overpriset i forhold til hva du får.. Har prøvd denne og diverse LTD-gitarer i samme prisklasse, og var jeg deg ville jeg heller lett etter eldre ESP-modeller fra 80-90-tall. Ikke noe LTD-tull, men ordentlig ESP, så får du mye mer gitar for pengene. Ligger ofte i prisleie 4-6k-ish. Sjekk ebay osv etter blant annet eldre Mirage- og Horizon-modeller. Har selv en Horizon fra 1989 som jeg kjøpte på ebay, og den er sinnsykt knall! Betalte det samme som en "ok" LTD koster.

Dette er med mindre signaturen til Alexi Laiho og det å ha en gitar du kan bruke til å spidde folk med er veldig viktig for deg, da :P

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bortimot DEN styggeste gitaren jeg har sett i mitt liv, beklager. Men spesifikasjonene ser "rett" ut iforhold til musikken du spiller. Sikkert en gitar å satse på :) . Det viktigste blir vel å finne ut om du liker å spille på en slik en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter sier i første setning at han liker gitaren utseendemessig, så den biten er vel ikke noe å diskutere. Selv har jeg en RR(samme form som den) i KNALL rød. Hver sin smak.

Hvor mye har du tenkt til å betale for denne her?

Bakdelen med kun å ha bridge pickup er jo at du ikke har neck-pickup(!). Det finnes mange som kun bruker bridge-pickup, så spørsmålet er om du er en av dem? Personlig kunne jeg aldri tenkt meg kun bridge pickup, men det er meg. Spiller jeg med Les Paul'n er det jeg bruker mest faktisk. Pleier du å bruke neck-pickup på den gitaren du har nå?

Mulig jeg er blind, men er det kun volumkontroll på den, og ikke noen tonekontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv ESP Alexi Scythe modellen, og den er VILL! :D Den har samme pickupen, men min kom med mm-04 gainboost. Sånn jeg gjør det så bruker man gainboosten når man spiller sånt man ville ha brukt en bridge pickup til, og bare skrur den av hvis man skal spille mer "neck style" :P Det er en pickup med ganske lite futt egentlig så den passer til solo spill, blir ikke så skarpt ;)

Utseende messig så liker jeg den du ser på, og synes det er en awesome gitar, men det er vel kanskje bare fordi jeg er blodfan av Alexi og CoB :P Og ser den har umalt eller kanskje satin finish neck så den burde jo ha rask nok hals ihvertfall:P

Endret av Ralph Fenix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter sier i første setning at han liker gitaren utseendemessig, så den biten er vel ikke noe å diskutere. Selv har jeg en RR(samme form som den) i KNALL rød. Hver sin smak.

Hvor mye har du tenkt til å betale for denne her?

Bakdelen med kun å ha bridge pickup er jo at du ikke har neck-pickup(!). Det finnes mange som kun bruker bridge-pickup, så spørsmålet er om du er en av dem? Personlig kunne jeg aldri tenkt meg kun bridge pickup, men det er meg. Spiller jeg med Les Paul'n er det jeg bruker mest faktisk. Pleier du å bruke neck-pickup på den gitaren du har nå?

Mulig jeg er blind, men er det kun volumkontroll på den, og ikke noen tonekontroll?

Før eg finner ut kor masse eg skal betale vill eg finne ut om den er god i hele tatt, derfor eg spør dere! :)

Ja de er kun volumkontroll på denne her! Derfor blir eg ganske skeptisk til å kjøpe en sånn en! :P

Neck pickup og bridge pickup, eg veit egentlig ikkje ka de har å sei :o Men på B.C rich'n eg har no har eg 2 humbucker pickups, men bruker bare "Treble" visst du skjønner, hvis ikkje eg skal spele clean da, skifter over til "Rythm" da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv ESP Alexi Scythe modellen, og den er VILL! :D Den har samme pickupen, men min kom med mm-04 gainboost. Sånn jeg gjør det så bruker man gainboosten når man spiller sånt man ville ha brukt en bridge pickup til, og bare skrur den av hvis man skal spille mer "neck style" :P Det er en pickup med ganske lite futt egentlig så den passer til solo spill, blir ikke så skarpt ;)

Utseende messig så liker jeg den du ser på, og synes det er en awesome gitar, men det er vel kanskje bare fordi jeg er blodfan av Alexi og CoB :P Og ser den har umalt eller kanskje satin finish neck så den burde jo ha rask nok hals ihvertfall:P

Så pickupen er bra til solo, men trenger litt mer futt som din gainboost til de vanlige riffene?

Eg også er blodfan av COB og Alexi, derfor frister det voldsomt å kjøpe en sånn en! :D

Er lyden lignende Alexi sin på albumene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gainboost er bare et bagatell. Pickupsa skal klare å spille tight nok til det meste :)

Men for at du skal få Alexi sin lyd så må du ha samme spillestil og bruke gode penger på forsterker og lære deg å skru i tillegg.

Er ikke bare bare å få god lyd far en gitar.

Ville personlig gått for en i svart elle rkrem/hvit da ;p

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexi sine soloer er jo ikke så sizzling akkurat, og til den stilen så funker jo humbuckern som sitter i supert. det er jo trossalt sig. gitaren hans dette her:P Men det kan bli litt magert med gainen til rythme spilling da.... du kan jo alltids kjøpe den og bare bytte ut H-4'ern med en 81TW, da har du 81'ern til rythme og kan coil tappe den til solo spill :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gainboost er bare et bagatell. Pickupsa skal klare å spille tight nok til det meste :)

Men for at du skal få Alexi sin lyd så må du ha samme spillestil og bruke gode penger på forsterker og lære deg å skru i tillegg.

Er ikke bare bare å få god lyd far en gitar.

Ville personlig gått for en i svart elle rkrem/hvit da ;p

Ja forsterker har jo også mye å si! Nå for tiden bur eg på hybel, kan ikkje ha forsterker her så eg bruker Line6 POD. Den har mye forskjellige forsterkere osv innlagt :)

Ja fargen på gitaren er ikkje eg sikker på enda, blir vell svart med rosa/gul eller kvit med svart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.