Web Analytics
Jump to content

Les paul standard mikrofoner 70 til 2010?

Lobsang Rampa
 Share

Recommended Posts

Har lett mye rundt om kring på nettet men uten resultat, er heller ingen LP ekspert.

Det jeg savner er en oversikt over hvilke mikrofoner som var på les paul standard fra feks 1970 til 2010. Vet det var feks et bytte i 2002, men vet lite om fra hvilken dato i 2002 skille skjedde feks, hva gjorde dette med lyden..

Hva ble levert feks fra 70 til 2010 av mic på les paul standard?, hvilke årstall?. Var kvaliteten den samme på mikrofonene selv om dem hadde samme betegnelse?

Vanskelig å finne ut av dette, finner egentlig ut ingen ting annet enn Humbucker doble og kansje Burstbucker. Er alt så enkelt fra feks 70 til 2010?

Hvis noen har noe info som kan lette min uviten blir jeg glad!

Takker for know-how som jeg har problem med å finne på nettet.

Jackson KV1 99

Les Paul Standard 02

Crafter 95 Acustics guitars

Marshall amps

Edited by Lobsang Rampa

Det er vel kanskje ikke helt svar på ditt spm, men Egilh på vintage-gitar-forumet har laget en oversikt som du finner i denne tråden på VG-forumet over Gibson pickups. Muligens litt nyttig info uansett. Og den viser uansett hvilke forskjellige pickuper Gibson har laget og når de ble lansert.

Mye nyttig info i selve tråden ogs.

Edited by Audun

Det er vel kanskje ikke helt svar på ditt spm, men Egilh på vintage-gitar-forumet har laget en oversikt som du finner i denne tråden på VG-forumet over Gibson pickups. Muligens litt nyttig info uansett. Og den viser uansett hvilke forskjellige pickuper Gibson har laget og når de ble lansert.

Mye nyttig info i selve tråden ogs.

Den tabellen er vel det beste man har. I tillegg tror jeg at Shaws ble brukt fram til 1987.