Web Analytics
Jump to content

Wah Wah pedal

Share

Recommended Posts

Helt uten å reklamere for meg selv, vil jeg tipse deg om denne:

En kjempebra wah-pedal, til 1500kr, som er i helt ny stand, kun brukt hjemme, til ca. halv pris enn i butikken. (orginal eske og manualer følger også med!)

den er justerbar, og kan justeres til å høres ut som kirk hammet's wah, eller så kan du gjøre den "snillere" eller "slemmere" ved å justere frekvensområdet. Den fungerer eksepsjonelt bra på en forsterker med mye vreng, men fungerer også på litt mildere vreng med litt justering på wah'en.

Edited by Hallstein

Helt uten å reklamere for meg selv, vil jeg tipse deg om denne:

En kjempebra wah-pedal, til 1500kr, som er i helt ny stand, kun brukt hjemme, til ca. halv pris enn i butikken. (orginal eske og manualer følger også med!)

den er justerbar, og kan justeres til å høres ut som kirk hammet's wah, eller så kan du gjøre den "snillere" eller "slemmere" ved å justere frekvensområdet. Den fungerer eksepsjonelt bra på en forsterker med mye vreng, men fungerer også på litt mildere vreng med litt justering på wah'en.

Virker som en flott pedal men jeg skal ikke kjøpe wah wahen før sommerferie tider. Jeg er helt klart interresert hvis du fortsatt har den rundt fellesferien. . .

Har nettopp kjøpt med wha wha pedal, endte opp med crybaby from hell :)

Noen andre pedaler du kan sjekke ut er Dunlop 535Q, er ganske så lik crybaby from hell, eller Ibanez WD 7 hørt masse positivt om denne, men også noen som ikke liker den i det hele tatt, er ganske fin pris på den da :)

Crybaby from Hell... pedalen med det store potensial og litt overkant harry navn... jo da... har den og kan forsåvidt anbefale den dersom det er en allsidig wah du er ute etter.

Kjøpte dog min ny for 1500,- hos 4Sound, uten at jeg vet hvorfor de solgte den så billig... den koster riktignok som regel fra 2500,- og litt opp.

Skulle jeg hatt en Wah i dag, så er jeg noe nysgjerrig på RMC (Real McCoy Custom) Joe Walsh signaturen... Har ingen tro på at den er den mest allsidige, men kanskje en litt mer "subtle" wah.

Kanskje verd en kikk?

Har ein Ibanez Weeping Demon WD-7. Det er ein god og alsidig wah-wah med mangen justeringar så du kan få den lyden du vil.

Du kan også velge om footswitchen skal gå automatisk opp eller ikkje, noko som eg har fått mykje bruk for.

Det er altså masse wahwah-pedal for lite peng ;)

Jag hade en Weeping Demon för några år sen, men jag klarade aldrig av att bli vän med "klicket" mellan på och av-läget så det var rätt ut på Finn med den.

Edited by TUFFTUFFTUFF