Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd Rose


fire2nor

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg tenker på å kjøpe en Dean ML 79F og har isåfall planer om å bytte ut "Floyd Rose Licensed Tremolo System" med et av "Genuine Original Floyd Rose Tremolo" systemene. Er det noen som vet om jeg kan gjøre det uten å måtte ombygge eller skjære i gitaren? Eller er det noen som anbefaler et annet Floyd system på denne gitaren?

Endret av fire2nor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Licenced Floyd Rose er jo fellesbetegnelsen på alt av Floyd kopier og de varierer jo veldig i mål.

Det er veldig ofte ikke noen tro kopi av originalen!

Ville heller gått for en ny Gotoh Floyd Rose hvis jeg var deg, bedre kvalitet(tightere, bedre metal og intoneringsmuligheter) enn nyere Schallerbyggde Original Floyder + at den låter bedre.

Hvis du skal ha original Floyd ville jeg sett etter en eldre en på eBay..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Licenced Floyd Rose er jo fellesbetegnelsen på alt av Floyd kopier og de varierer jo veldig i mål.

Det er veldig ofte ikke noen tro kopi av originalen!

Ville heller gått for en ny Gotoh Floyd Rose hvis jeg var deg, bedre kvalitet(tightere, bedre metal og intoneringsmuligheter) enn nyere Schallerbyggde Original Floyder + at den låter bedre.

Hvis du skal ha original Floyd ville jeg sett etter en eldre en på eBay..

Men vet du hvordan jeg kan finne ut om de passer på gitaren uten at jeg må ombygge noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest på ett forum (det kan hende det er her på gitarnorge, men er ikke sikker), at denne typen tremolo ikke har gått av å stemmes opp og ned så ofte.

Stemmer dette eller er jeg helt tullerusk?

Floyden tar overhodet ikke skade av at du forandrer stemming.

Det som er stress er at du er nødt til å foreta en ny setup av tremoloen hver gang du stemmer gitaren opp eller ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.