Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feit humbucker for LP


mary04

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har lenge syntes at min Gibson LP standard faded oppgradert med Seymore Duncans Antiquity humbuckere mangler litt trøkk og "størrelse". For kort tid siden kjøpte jeg en 2006 Fender Stratocaster Deluxe med såkalte noisless pick-uper (alt på gitaren er orginalt), og til min store overraskelse (og misnøye) leverer den både fetere og større lyd enn les paulen. LPèn "samler" nok vrengen litt bedre, men lyden totalt sett virker "spedere" og ikke så stor og mektig som på straten. Er dette normalt?

Nå er jo disse Antiquityène kopier av såkalte PAF buckere fra 50-tallet med lav output, og er håndwiret av mr Duncan selv. De skal etter det jeg forstår være av god kvalitet. Kunne vært interessant å høre andres erfaringer med disse humbuckerne, og ikke minst anbefalinger på andre humbuckere som leverer feit og mektig lyd i vintagesound gaten. Som opplysning er musikken vi spiller coverlåter fra 1970-tallet (stones, acdc, zz top,lynard skynard, blues, etc), og jeg spiller på et Divided by 13 ldw stack med 2x12 greenbacks. Jeg har også oppgradert elektronikken i lpèn med et RS Vintage kit.

Det sto burstbuckers pro i lpèn orginalt, og nå begynner jeg å angre på at jeg skiftet dem ut!?

Råd taes imot med takk!

Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sikkert at begge 'coilene virker? dersom mikrofonen er uten deksel kan du finne ut dette ved å dunke lett med f eks lite skrujern på polene/magnetene.

Er helt sikkert mer trøkk i Burstbuckerene enn Sd'ene i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte Lollar Imperials i min LP for en tid tilbake. Omtrent samme output som mine Fendere. Fenderne er naturlig nok kvassere, men LP'en fikk mer snert i toppen den også. Samtidig som den er rund og fin under. Burstbuckerne er jo Gibsons PAF-kloner, og låter fett i mine ører. Jeg kan derimot ikke uttale meg om Noiselessene, dessverre, men innbiller meg at de komprimerer mer?

Opplevde litt det samme da jeg loddet inn RS-kit i LP Specialen (Den har riktignok P-90), men ved å "finpusse" loddingene litt, ble den bedre. Lurer likevel litt på at jeg var litt hard med pot'ene under lodding, så jeg burde kanskje sette inn et nytt sett da jeg fortsatt synes den er litt "trang".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som opplysning er musikken vi spiller coverlåter fra 1970-tallet (stones, acdc, zz top,lynard skynard, blues, etc), og jeg spiller på et Divided by 13 ldw stack med 2x12 greenbacks. Jeg har også oppgradert elektronikken i lpèn med et RS Vintage kit.

Det sto burstbuckers pro i lpèn orginalt, og nå begynner jeg å angre på at jeg skiftet dem ut!?

Råd taes imot med takk!

Mary

Plukk opp et par T-tops fra ebay eller prøv Burstbucker #3 i bridge og #2 i neck. Enig med deg i at Antiquities blir for pinglete for skikkelig rock'n'roll, det samme gjelder etter min mening Burstbucker #2/#1 i bridge/neck som mange Gibson Reissues leveres med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hva med et par Bare Knuckles? Hånd-spunne pickuper fra Devon i England. De har mange modeller fra vintage til moderne lyd, og uten at jeg kjenner akkurat disse modellene i detalj, ville jeg kikka på Black Dog eller Mule til Les Paul. Eventuelt Abraxas. Hørtes veldig reklame ut dette her, men jeg har et par selv (kjøpt fra RockTrond her på forumet) og ser for meg at jeg kommer til å gå den veien flere ganger. Du får dem jo med de dekslene som måtte kle gitaren din best også B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.