Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Petrucci solo!!


Petrucci

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ærlig talt' date=' det er greit å kritisere, i alle fall hvis du begrunner kritikken, men å si at en gitarist av Petruccis kaliber ikke kan spille "bra" når du selv ikke engang er i nærheten av å være like god, da sier det egentlig mer om deg selv enn om Petrucci.

Nilsefix har det i kjeften, og det blir vel med det.[/quote']

Kom igjen. Hva vet du om Nils egentlig? Nils er trolig forumets mest musikalske/kreative person, men det er faktisk helt urelevant å diskutere her. Du som liksom har vært så saklig i foregående tråder burde vel vite bedre? Sånne sterke personangrep som du dirver med her er veldig tåpelig...

Til DT:

Jeg var i utganspunktet svært åpen til å høre på dette, men nok en gang må jeg konstatere at Petrucci langt er fra min stil. Klarer ikke å høre det unike med fraseringa hans, og for meg blir det som en eller annen guttaeromsgitarist med god teknikk...sorry :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var utrolig kult jeg. Greit at du ikke liker det Nilsefix, men å si at det ikke er bra blir usaklig. Du liker det ikke, er vel det du mener?

For bra er det utvilsomt, og det er veldig liten sannsynlighet for at noen her hadde hatt mulighet til å spille det der. Og samme å si at det er umusikalsk. For er det noe Petrucci er, så er det vel musikalsk.

Uansett; Jeg likte det veldig godt, og jeg får mer og mer sansen for Petrucci!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt' date=' det er greit å kritisere, i alle fall hvis du begrunner kritikken, men å si at en gitarist av Petruccis kaliber ikke kan spille "bra" når du selv ikke engang er i nærheten av å være like god, da sier det egentlig mer om deg selv enn om Petrucci.

Nilsefix har det i kjeften, og det blir vel med det.[/quote']

Kom igjen. Hva vet du om Nils egentlig? Nils er trolig forumets mest musikalske/kreative person, men det er faktisk helt urelevant å diskutere her. Du som liksom har vært så saklig i foregående tråder burde vel vite bedre? Sånne sterke personangrep som du dirver med her er veldig tåpelig...

Til DT:

Jeg var i utganspunktet svært åpen til å høre på dette, men nok en gang må jeg konstatere at Petrucci langt er fra min stil. Klarer ikke å høre det unike med fraseringa hans, og for meg blir det som en eller annen guttaeromsgitarist med god teknikk...sorry :wink:

Hallo. Jeg prøver ikke å omvende noen som helst(i motsetning til nils)med å legge ut det klippet der. Ønsker bare å dele noe som jeg likte. Er klar over at DT ikke er "everybody's cup of tea", jeg digger dem, du får like det du vil.

Thats it...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt' date=' det er greit å kritisere, i alle fall hvis du begrunner kritikken, men å si at en gitarist av Petruccis kaliber ikke kan spille "bra" når du selv ikke engang er i nærheten av å være like god, da sier det egentlig mer om deg selv enn om Petrucci.

Nilsefix har det i kjeften, og det blir vel med det.[/quote']

Kom igjen. Hva vet du om Nils egentlig? Nils er trolig forumets mest musikalske/kreative person, men det er faktisk helt urelevant å diskutere her. Du som liksom har vært så saklig i foregående tråder burde vel vite bedre? Sånne sterke personangrep som du dirver med her er veldig tåpelig...

Personangrep? Det skal være sikkert og visst. Har lært av mesteren selv - Nilsefix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan sikkert begrunne det jeg ...

Syntes han har grufull vibrato ' date=' lite eller ingen connection med tonene han spiller . Syntes han har irriterende frasering og forutsigbart tonevalg. Han har jævli bra høyrehånd , men når venstrehånda ikke gjør jobben har det lite å si.

fornøyd?[/quote']

Ser du? Det var vel ikke så vanskelig... :D

Er forresten helt enig med deg på alle punkter ang. soloen, men det betyr ikke at jeg ikke synes fyren kan spille "bra".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan sikkert begrunne det jeg ...

Syntes han har grufull vibrato ' date=' lite eller ingen connection med tonene han spiller . Syntes han har irriterende frasering og forutsigbart tonevalg. Han har jævli bra høyrehånd , men når venstrehånda ikke gjør jobben har det lite å si.

fornøyd?[/quote']

Ser du? Det var vel ikke så vanskelig... :D

Er forresten helt enig med deg på alle punkter ang. soloen, men det betyr ikke at jeg ikke synes fyren kan spille "bra".

Heh..hug and make up ey...Thats the spirit :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

Bare tull' date=' man må jo ikke være flinkere enn en for å si at man synes noe er dårlig. Jeg kan fint innrømme at jeg spiller ræva gitar, men jeg synes like fullt det aller meste av Yngwie Malmsten er grufullt. Det blir jo subjektivt. Men nok om det.

Synes denne soloen var helt allright. Likte tonen veldig godt, og mye kult inni der. Rent musikalsk sett var det ikke helt på topp. Merk at han har veldig korte fraser, med liten eller ingen sammenheng...det trekker ned, synes jeg. En topp solo bør ha en helhet, og være bundet sammen på en måte.[/quote']

Helt enig, trenger ikke være bedre en steve vai for å ikke like han...

MODERATOR!!! hvorfor kommer det opp sånn error greie hver gang jeg poster!? Det var derfor det ble to poster, jeg visste ikke om den andre var der, plutselig var den det....

hehe, var IKKE bevisst spamm..jeg la ut en post, så kom det opp e error greie. Så jeg prøvde igjen, senere, da funket det. Og den andre var der. :wink:

Hansy. kan ikke du legge fra deg mye den fjortismentaliteten din før du entrer dette forumet her. Du spamer verre....

Det skjer noe verre med forumet, postene min ekommer ikke opp... :? Jeg har postet mange her nå, grunnet missforståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke tid til å begrunne i første posten .. middag ventet ..

Angående om at han ikke kan spille bra , har jeg ikke sagt. Han kan RIFFE bra , og skrive fine riff. Jeg liker mye av Scenes From A Memory , iallefall før likte jeg det.. men soloene er bare ikke riktige. De funker ikke .. Han riffer som en jævel da .. det skal han ha , og det har jeg alltid innrømmet

Angående person angrep ; bring it on :D det er internett .. hadde man møtt meg i live hadde jeg nok vært mer humble .. internett kan man ta i litt .. give it your best ! :D

integrum : fine ord :) takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående om at han ikke kan spille bra ' date=' har jeg ikke sagt. Han kan RIFFE bra , og skrive fine riff.[/quote']

amen to that

Og ikke minst komponere geniale sanger i motsetning til andre..

Jeg liker mye av Scenes From A Memory ' date=' iallefall før likte jeg det.. men soloene er bare ikke riktige.[/quote']

Da skal du få lov til å mene det, mens hundretusenvis er av en annen oppfatning...

Angående person angrep ; bring it on :D det er internett .. hadde man møtt meg i live hadde jeg nok vært mer humble .. internett kan man ta i litt .. give it your best ! :D

Ikke enig med deg der. Du søppler til forumet med slike ting.. Skjerpings moderatorer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han riffer som en jævel da .. det skal han ha ' date=' og det har jeg alltid innrømmet[/quote']

Du har tydeligvis problemer med å uttrykke dine egne meninger...

klart du kan si meninga di' date=' er er bare så J:Æ:V:E:L:I:G synd at du må en negativ komentar om ALT andre skriver her på forumet..[/quote']

Amen, begynner å bli litt lei av alt Nilsefix ikke liker-manien hans. Vai er ikke kongen, bare så det er nevnt, ingen er...

TIlbake til soloen. Mener absolutt denne soloen har feel, helhet, og alt som skal til for å skape en fin solo. Skjekker du DT-forumet, vil du finne 4 sider fra folk som forguder denne soloen, så, ja, mange er av stikk motsatte oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare et spørsmål om hvor kresen man gidder å være. Ingen kan for eksempel fortelle meg at Petrucci kan spille solo på samme nivå som Allan Holdsworth. Likevel betyr jo ikke det at jeg ikke har glede av soloene han spiller! Smakfull, ukomplisert shred-gitar har sin sjarm når man er i humør til det, akkurat som blues-licks, banjospill og mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DT forumet hadde sannsynligvis digga det om en av soloene var et opptak av John Petrucci som pisser i en stål-bøtte kjørt igjennom racket hans , så ser ikke helt på DET som forsikring .. Han er og blir læregutt , han kan ikke hamle opp med resten.. de er et par nivåer over han ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.