Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjerne pickup-deksel


Huggy Bear

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en ny Gibson Les Paul Standard 2008. Synes den hadde vært mye finere uten dekselet på mikrofonene , og lurer om det går an å fjerne på en grei måte? Har sett folk på youtube som gjør det. Har også lest i forskjellige forum om folk som har gjort det, men med blandede reaksjoner. Det hadde vært fint om de hadde vært svarte også, men det går vel ikke an å se før de er tatt av?

Noen som har erfaringer med dette? Alternativet blir vel bare å kjøpe et sett med mikrofoner som er svarte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er normalt sett ikke noe problem å fjerne dekslene, men enkelte produsenter kan finne på å vokse mikkene etter at dekselet er montert.

I de tilfellene kan det hende de sitter litt ekstra godt tongue.gif

Siden det er Gibson mikker er jeg ganske sikker på at de er svarte, men det er bare en måte å finne ut på wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel som regel sånn at pickuper med deksel er vokset. Det vil vel si at du må smelte av / rengjøre pickupene hvis du skal ta av dekslene permanent. Jeg ville heller satset på å lodde inn nye pickuper. Koster ikke SÅÅ mye, og da har du i tillegg muligheten å sette tilbake de originale uten mye mikkmakk hvis du senere igjen finner ut at du vil ha gitaren i original stand.

Uansett er nå jeg av den formening at LP ser best ut med deksler på pickupene, men det er meg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.