Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

kjøp av klassisk gitar


Snublefot

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har en japansk produsert klassisk gitar i 5-6000,- klassen og har lyst på noe nytt, en liten oppgradering kan man si. Så jeg lurte på om det var noen erfarne med gode anbefalinger her, som kunne komme med forslag til kjøp av ny klassisk gitar? Jeg har vurdert Alhambra men er veldig åpen for andre forslag, ang. Alhambra så lurte jeg og på i samme slengen om noen har erfaring med 7,9 og 11 modellene og hva som evt. anbefales. Må vel innrømme at jeg ikke har veldig mye erfaring med andre gitarer enn den jeg har og har ikke fulgt så godt med de siste 10-15 årene på hva som er bra saker. Jeg er ikke så opptatt av pris isolert sett men mer opptatt av kvalitet kontra pris.

På forhand takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blank, altså. Og hjelpevillig. Det eneste jeg kan si er at du kan jo vurdere å kjøpe brukt gitar. Jeg skal ha ny gitar, og gitarlæreren min hjelper meg å se rundt etter en god andrehåndsgitar. Det finnes gode, brukte gitarer på markedet, virkerdet som.

Av ren nysgjerrighet og lærevilje, hva slags lyd vil du ha gitaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja nå er det litt vrient å forklare lydbildet men jeg skal forsøke. Jeg må vel si jeg er en fan av gitarer med "varme" toner, det vil si at jeg ikke er så glad i gitarer med veldig skarpe (type diskant) toner. Men på den annen side bør den ikke ha en butt og tynn lyd for da klinger jo ikke tonene veldig. Så kalt stort toneregister liker jeg og, med det mener jeg at man har ett relativt vidt spekter på tonene ut fra hvor man spiller på gitaren og i form av diverse teknikker man benytter seg av. Noen gitarer er jo og litt begrenset på stil, med det mener jeg at noen er bygget å låter best ved å spille barokk musikk f.eks, andre har ett toneregister som passer for litt andre stilarter og men jeg har ikke så stor erfaring med denne problemstilllingen. Håper dette var ett vagt svar på det du spurte om, takker og for svaret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.