Web Analytics
Jump to content

Morgan SG

TheBoss

Recommended Posts

Lånte en Morgan SG av en kamerat. Strøken gitar uten en skramme. Har visst bare hengt på stativet de siste tre-fire åra han har hatt den... Tenkte jeg skulle spandere noen nye pickups på den da de som er på låter sheit som de fleste vet. Har funnet et par produsenter på ebay som leverer f.eks P90-typ pickups i par til noen hundrelapper. Disse pickupene får til og med gode kritikker på harmonycentral. Er ikke interessert i å legge tusenlapper i den da den ikke er min, og han kan jo si at den gitaren skal han ha tilbake :-P

Spørsmålet er: Er det møe jobb å skifte ut møkka som står på med nye? Må jeg ha slike dogear-deksel eller holder det uten? Har desverre bare erfaring med strat-ombygging.

Vil ikke ha svar som; Kjøp en ny gitar!! Det er forskjell på 800 og 8000 kroner.

Edited by TheBoss

Er det p90 som står i, eller vanlig humbucker størrelse?

Det er greit om du forklarer dette, evt. legger ut bilde av gitaren.

Du kan også få p90 i humbucker størrelse, mener GFS har slike.

Skal uansett ikke være noe problem.

Hvis det er humbuckere som står i, må du begynne å frese for å få plass til vanlige P90.

Link til ebay-annonsen?

Disse, eller dette merket skal visst være bra sier en her på forumet. (Husker ikke navnet), også er det noe wilkinson som skal funke bra...

Edited by TheBoss

For å spare deg for ganske mye jobb med etter min mening dertil relativt liten effekt i forhold til lyd, så kikk her. p90 i humbuckerstørrelse. Helt flott p90 lyd. Behagelig pris, og firmaet er uproblematisk handle med.

http://store.guitarfetish.com/humbuckers.html

Er vel den butikken jeg har linka til over her, men hadde ikke sett at de hadde i den størrelsen :rolleyes:

Takk for tipset, alt som gjør at jeg slipper unna fresing er konge.

Vi har nok krysspostet, da jeg postet var det bare en ugyldig URL der.. jeg pleier å lese de forrige postene :)

Har en gitar med et par sånne i selv, og de låter p90 nok for meg, i det minste.

Hehe. Sånt skjer :) Men tusen takk for tipset. Hadde sikkert gått for de andre om du ikke hadde tipset meg som de der.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Jeg kan ikke svare på om det kan skade noe, men jeg tror jeg ville latt være om jeg var deg. Uansett vil det låte ganske kjipt. En PA-høyttaler er designet for å gjengi alle frekvenser mest mulig likt, mens en gitarhøyttaler har veldig annerledes respons. Den kutter tonnevis av høye frekvenser, og har generelt en helt annen EQ-kurve på frekvensene som den slipper gjennom. For clean-lyd kan en PA-forsterker kanskje fungere sånn noenlunde, men med en gang du legger på litt vreng så låter det ekstremt kvasst og ubehagelig. Valg av høyttaler vil på mange måter påvirke lyden din mer enn valg av forsterker.
    • Har nettopp kjøpt en marshall dsl 100w forsterker, men kabinettet må vente litt til penga strekker til. En venn av meg har noe greier liggende, en peavey pa høytaler etter hva jeg har skjønt. Dette er hva jeg fant om den på nett: «The Peavey Mod# 112 PT PA Enclosure was produced in 1986 & 1987 and sold for $139.50 each. They are rated at 100 watts Rms and 200 watts Peak Power. The 12 inch Woofer is a EMINENCE Loud Speaker and the 3 inch Tweeter is a MOTOROLA Piezo. The enclosure does not contain crossover components, it is straight wired from the input jacks to the speakers. They will work with a Mixer/Power Amp rated from 125 to 200  Peak Power Wattage @ 8 ohms. (Example - Peavey MP 4 Mixer/Amp Mark III Series).» Kan dette funke som en midlertidig løsning? Jeg er helt nybegynner på dette her. Pa høytalere til gitarforsterker er såklart ikke ideelt, men funker det uten at jeg skader noe? Stemmer watt og Ohm overens med forsterkeren? Forsterkeren kan også kjøres på 50watt istedenfor 100 hvis det er bedre. Bak på høytaleren står det 16 Ohm og det er 2 inputs uten noe tekst, hvordan kobler jeg den sammen med forsterkeren? Hva skal hvor? Legger ved bilde:
    • Jeg er helt ny på dette med rørforsterker og kabinett og prøver å lære meg the basics så jeg kan forsikre meg om at spillesteder har riktig kabinett når jeg kun har med forsterkeren Har en marshall dsl100 på 100 watt. Jeg har forstått det slik at kabinettet helst skal være minst dobbelt så mange watt som forsterkeren så man har nok å gå på. Men jeg har også muligheten til å kjøre forsterkeren på 50 watt, vil dette da bli det samme som å bare ha en vanlig 50 watt forsterker slik at et kabinett på 100watt skal være i orden når jeg har forsterkeren på 50 watt? Har antall høytalere i kabinettet noe å si så lenge den kombinerte watten i kabinettet er dobbelt så mye som forsterkeren, altså vil et 1x12  eller 2x12 kabinett være greit så lenge kabinettet totalt har høy nok watt? Mono/stereo kabinett. Hva er hensikten med å sette et kabinett på stereo? Er det for å kunne bruke 2 forsterkere på ett kabinett? Eller for å koble flere kabinetter til samme forsterker? Skulle gjerne visst litt rundt det. Skulle gjerne hatt en liten innføring i dette med Ohm også, hvordan skal ting kobles sammen, eventuelt andre ting å tenke på Har prøvd å titte litt på YouTube og lest på litt engelske sider men blir liksom ikke helt klok på det. Håper nok kan gi meg det inn med teskje så jeg lærer dette her:)
    • Kina-gitarer har jo økt betraktelig på kvaliteten sist årene, og det skyldes nok produksjonsteknologi som er blitt mer presis og produserer høyre kvantum til billig pris. I tillegg til veldig billig arbeidskraft. Men når man nærmer seg 10k, så er det en del "trygge" alternativer der ute fra Martin, Furch, Taylor 110, Cort, Ibanez etc som jeg ville vurdert fremfor Morgan og HB. 
    • Du kommer mer enn langt nok med 15W rørforsterker og et 1x12 kabilett.  Blir det for lite, kan du selge kabinettet og kjøpe et 2x12 istedenfor - du fyller rommet noe bedre da   Jeg har ikke prøvd PRS'en men den får mye gode tilbakemeldinger, og skal være en meget allsidig amp. Må hvertfall ikke la deg lure av styrken på forsterkeren! Har en 15W røramp som lett holder tritt med min Marshall JVM på 50W volummessig, og spesielt i 25 kvm, som ikke er så veldig stort rom. Du blir nok ikke skfufet Ellers har Marshall DSL20 og ENGL Fireball 25 fått mye bra tilbakemeldinger, så du har mye å velge blant hvis du vurderer alternativer. 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.