Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Morgan SG


TheBoss

Anbefalte innlegg

Lånte en Morgan SG av en kamerat. Strøken gitar uten en skramme. Har visst bare hengt på stativet de siste tre-fire åra han har hatt den... Tenkte jeg skulle spandere noen nye pickups på den da de som er på låter sheit som de fleste vet. Har funnet et par produsenter på ebay som leverer f.eks P90-typ pickups i par til noen hundrelapper. Disse pickupene får til og med gode kritikker på harmonycentral. Er ikke interessert i å legge tusenlapper i den da den ikke er min, og han kan jo si at den gitaren skal han ha tilbake :-P

Spørsmålet er: Er det møe jobb å skifte ut møkka som står på med nye? Må jeg ha slike dogear-deksel eller holder det uten? Har desverre bare erfaring med strat-ombygging.

Vil ikke ha svar som; Kjøp en ny gitar!! Det er forskjell på 800 og 8000 kroner.

Endret av TheBoss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det p90 som står i, eller vanlig humbucker størrelse?

Det er greit om du forklarer dette, evt. legger ut bilde av gitaren.

Du kan også få p90 i humbucker størrelse, mener GFS har slike.

Skal uansett ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er humbuckere som står i, må du begynne å frese for å få plass til vanlige P90.

Link til ebay-annonsen?

Disse, eller dette merket skal visst være bra sier en her på forumet. (Husker ikke navnet), også er det noe wilkinson som skal funke bra...

Endret av TheBoss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spare deg for ganske mye jobb med etter min mening dertil relativt liten effekt i forhold til lyd, så kikk her. p90 i humbuckerstørrelse. Helt flott p90 lyd. Behagelig pris, og firmaet er uproblematisk handle med.

http://store.guitarfetish.com/humbuckers.html

Er vel den butikken jeg har linka til over her, men hadde ikke sett at de hadde i den størrelsen :rolleyes:

Takk for tipset, alt som gjør at jeg slipper unna fresing er konge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nok krysspostet, da jeg postet var det bare en ugyldig URL der.. jeg pleier å lese de forrige postene :)

Har en gitar med et par sånne i selv, og de låter p90 nok for meg, i det minste.

Hehe. Sånt skjer :) Men tusen takk for tipset. Hadde sikkert gått for de andre om du ikke hadde tipset meg som de der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.