Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Glipper mellom hals og kropp


Torh

Anbefalte innlegg

Hvis det ikke medfører andre problemer enn det rent kosmetiske, så foreslår jeg "la det være".

Joa, det kan du si.. Men tror du ikke glippene gjør det litt verre å få optimal overføring av energi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tørt hos deg? Kan være dette ser langt bedre ut ut på sommeren.

Om en mnd eller to har jeg byttet ut sprekker i gamle parketten på stua med to store buler som man trakker ned når man går. Kassegitaren min har allerede begynt å vise tegn til å bli klar for sesongen og rynker i lakken på topplokk bak stolen er snart borte og topplokk rund lydhull er på vei opp igjen med dertil rettere hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, er forsåvidt litt vel tørt.. Husker ikke hvordan dette var i fjor sommer, skal jeg være ærlig. Men den forrige Straten min var tight som bare rakkern.. Kjedelig at de kjære instrumentene våre kan være så sesongavhengige, men sånn er det vel bare, da..

Endret av Torh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vert en veldig kald og törr vinter.

Da jeg kjöpte hygrometer og luftfukter i Februar var fuktigheten pä rundt 27%. Gikk med ca.4L vann i dögnet den förste uka, för det stabiliserte seg pä rundt 43%. Og det ble trivligere for gitarene og meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vert en veldig kald og törr vinter.

Da jeg kjöpte hygrometer og luftfukter i Februar var fuktigheten pä rundt 27%. Gikk med ca.4L vann i dögnet den förste uka, för det stabiliserte seg pä rundt 43%. Og det ble trivligere for gitarene og meg :)

Kan jeg bare få slenge inn et spm. hvor man evt. får kjøpt hygrometer og luftfukter som er egnet?

Var inne på biltema men fant bare et hygrometer til badstu bruk, kan det benyttes i en vanlig stue?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, det kan du si.. Men tror du ikke glippene gjør det litt verre å få optimal overføring av energi?

Det kan jo utgjøre en viss forskjell, men dette er ikke noe du får gjort så mye med uansett. Man kan "fore ut" en halslomme med f.eks tynn bladfinér som kan limes fast i siden(e) på halslommen og formes med et barberblad/yrkesknivblad. Men jeg vil ikke nødvendigvis anbefale denne øvelsen med mindre du har noe erfaring med å montere/sentrere halser osv. Dette fungerer i alle fall for å gjøre halsen mindre følsom for sideveis bevegelse, men om overføringen av energi mellom hals og kropp blir så mye bedre? tja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter masse leting endte jeg opp med en Hace MJS400. Den bråker lite og en tank varer i over et døgn. F.eks. Clas Ohlson har et utvalg av hygrometere.

DJ

--

Hygrometer kjöpte jeg pä Chlas Ohlson. Det var forövrig sä tört i den sjappa at det ga ikke noe utslag pä hygromereret, sä jeg gikk rett i byttedisken........

Luftfuktern kjöpte jeg pä Elkjöp, ikke noe hi tec greier, sä jeg koblet den til et tidsur. dette er forövrig ikke annbefalt pga. autostopp ved tom tank. Maskinen vil da sette i gang igjen via tidsuret, med tom tank, sä man mä passe litt pä.

Nä er den selvförgelig pakket vekk.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clas og Biltema, Jernia og resten av gjengen har sånne kombinerte eletroniske termometre og hygrometre. Hygrometerne er forbausende korrekte, holder lenge til "gitarbruk". Har sammenlignet et par typer med profesjonelle versjoner, og det er ikke feilutslag å snakke om på de billige typene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.