Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til prisantydning på guitar workshop tele


casuperu

Anbefalte innlegg

Hei vurderer å bytte min Yngwie Malmsteen strat i en ganske spesiell custom tele fra guitar workshop. Jeg syns tele'n virker utrolig spennende så jeg lurer på om det er noen her som kan hjelpe meg med hvor mye den er verdt på bruktmarkedet i dag. Gitaren er visstnok fra 80-tallet, og det sitter i seymore duncan mikker. Uvisst akkurat hvilke. Stort mer info har jeg dessverre ikke. Dere kan jo eventuelt forelå hvor mye dere ville vært villige til å gi hvis denne hadde dukket opp på bruktmarkedet.

Takk på forhånd

Casper

post-8197-127388761427_thumb.jpeg

post-8197-127388768011_thumb.jpg

post-8197-127388769403_thumb.jpg

post-8197-127388771097_thumb.jpg

post-8197-127388772388_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin gitar. Så lenge du er klar over at den ikke har noe med en Tele å gjøre bortsett fra fasongen, og at den er lagd av standard deler, men sikkert godt skrudd sammen, så er det sikkert en grei gitar.

Prismessig synes jeg det er veldig vanskelig å komme med en eksakt pris, men over fem og under tolv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det som er sagt om pris høres greit ut, fra 5 via 8 til ikke over 12... :)

Men det viktigste er jo om du liker å spille på den. Har du prøvd den?

Syntes forøvrig den er grisetøff, kunne godt tenkt meg en slik en sjøl :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si.

Har gitt mellom 3-5 lapper for de GW`ene jeg har hatt.

De er jo verdt mer sånn kvalitetsmessig men er ikke altid så lettsolgte.

Men det ser ut som Floyd`n er byttet på denne og det ser ut som det er en budsjettvariant, så jeg er litt skeptisk!

Hva står det på den?

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei og takk for responsen. Har dessverre ikke fått prøvespilt den enda, men skal møte karen på onsdag og prøve den. Floyden er byttet, men vet ikke i hva. Er det no' billigdrit så er det helt uaktuelt :P.

Jeg ville ringt han og spurt hvilken Floyd det er!

Ser ikke ut som noen Schaller, Gotoh eller Kahler jeg kjenner til ihvertfall, ser veldig ut som en dårlig kopi...

Husk at det er ikke bare tuningstabilitet som kan være et stort problem på billigkopier, mykere, dårligere metal gjør ganske mye for lyden og.

Min favoritt Floyd lydmessig er Gotoh sin, den gamle Kahler Steeler som satt på TA før i tiden var også meget bra.

Ellers er både den Schaller stemplede og den originale Floyd Rose`n (også produsert av Schaller) gode.

Er det dritt som sitter på denne kan den jo byttes men da bør du få et mellomlegg fordi jeg tror straten din har en høyere bruktverdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hva selger skriver om gitaren:

PU's: Seymore Duncan - S-S-H

Neck og mid PU er gamle, tidlig 80-talls SD med cloth wire og voks. Fantastisk lyd i disse! Bridge PU er nyere SD med splitt funksjon. Har ikke tatt av PU'en for typebetegnelse, men lyden taler for seg. 5-veis switch.

Tremolo systemet er Gotho. Flytende system ala Floyd Rose, med mikrotunere (omtrent samme kvalitet og prisklasse som Floyd). Original messing tremoloblokk (bedre en Floyd Rose) gir bedre sustain. String lock ved headstock gir et meget stabilt system som holder stemmingen ved hard bruk av vibben. Meget gode justerings- og intoneringsmuligheter.

Gitaren er satt opp med 0.10 strenger. Gotho systemet er ettermontert, som erstatning for et fender vintage tremolo system (du ser hullene ved tremoloblokken, på baksiden av gitaren. Dette ses ikke fra forsiden. String lock systemet ved headstock er også ettermontert, og erstatter en vanlig oversadel.

Halsen er rett, og det er minimalt med båndslitasje. Trussrod justeres ved hælen, som på de gamle Fender halsene med 21 bånd. Dette kan godt være en gammel Fender hals, eller en gammel ESP-hals. Slike deler ble brukt av Jan Bråthen ved Guitar Workshop, Oslo. Bare krem deler. GW gitarene var mye dyrere enn f.eks. Fender!

Kroppen har dobbel binding (som på Fender Custom Telene), og treverket er meget resonant, slik gammelt treverk ofte blir. Dette er ikke lett å få til på nyere gitarer (denne er nærmere 30 år gammel). Tresorten er enten mahogny, ask eller or. Uansett har kroppen en flott sustain og klang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det kanskje ann å spørre hva prisforlangende egentlig er ?? :)

Det går helt klart an! =)

Men jeg vurderer å bytte min 2 år gamle malmsteen strat mot denne gitaren. Så malmsteenen blir vel prisen da :P. Spørsmålet er jo om dette er en god deal for mitt vedkommende (rent økonomisk), eller om denne tele-en ligger langt under i bruktverdi.

Blir trist å kvitte seg med scalloped neck-en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt klart an! =)

Men jeg vurderer å bytte min 2 år gamle malmsteen strat mot denne gitaren. Så malmsteenen blir vel prisen da :P. Spørsmålet er jo om dette er en god deal for mitt vedkommende (rent økonomisk), eller om denne tele-en ligger langt under i bruktverdi.

Blir trist å kvitte seg med scalloped neck-en :P

Jeg trur du har en utfordring der... :unsure:

Antagelig er konklusjonen at prisen på en slik Tele ikke er eksakt vitenskap på samme måte som for Straten din. Den er nok mer et resultat av at noen, tilfeldigvis, finner ut at akkurat DEN Telen vil de ha, og da er de villige til å betale en grei pris for den. Så da handler det jo for ditt vedkommende om hvorvidt du vil ha en slik "scarce" Tele, og om du er villig til å betale det du mener Straten din er verdt :)

Like klok.... ikke sant ? Life is a hard bargain.... :D

Har du prøvd den? Det er jo da man finner ut hvor lysten man egentlig er... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.