Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beskytte effektknotter mot ufrivillig innstilling fra sko


Anbefalte innlegg

Dette finnes, og selges i jernvaresjappa under navnet «gummiføtter» eller noe rundt der :) Kjøp de som er 75mm eller noe slikt, da får du betydelig større vinkel på brettet.

Tenkjer det gjekk litt fort i svingane her. Å heve bakkanten på brettet er vel ikkje synonymt med å heve andre rekke?

Kan sikkert få til noko halvvegs med borelås og gaffateip, men eg vil anbefale å bygge/kjøpe eit brett med to etasjar. Eliminerar problemet heilt.

http://lytpedalboards.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tenkjer det gjekk litt fort i svingane her. Å heve bakkanten på brettet er vel ikkje synonymt med å heve andre rekke?

Kan sikkert få til noko halvvegs med borelås og gaffateip, men eg vil anbefale å bygge/kjøpe eit brett med to etasjar. Eliminerar problemet heilt.

http://lytpedalboards.com/

De bretta der ser veldig bra ut, jeg får smøre meg med anti-GAS-kremen en liten stund til, det renner jo inn med pakker og jeg har gått tom for unnskyldninger til kona.

Takk for alle tips folkens! jeg skal teste de billige løsningene først :)

Clas Ohlson neste...

Jeg skal holde dere oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bygge et "gjerde" eller "vegg" rundt knottene på pedalen som det er lett å komme borti?

Ser jo at "Son of Hyde"-pedalen har en oppbygning i bakkant, og jeg tipper at du sjelden eller aldri har trøbbel med pottene på den.

Legger ved en liten grafikk som viser hva jeg tenker på.

Ideen er at veggene er et par mm høyere enn toppen av knottene (fikk ikke det til på bildet, tenk deg at veggene er høyere enn på bildet), har hull til strømforsyningskabelen, og er tykke nok til å festes med en stripe borrelås på hver underside mot plata under.

post-7779-127436133835_thumb.jpg

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får man ikke kjøpe ferdige brett med loop's integrert? Hadde dem satt på en 3 cm U-profil med ferdige hull i framkant eller bakkant kunne man selv montere brytere og hard-wire dem til jack-kontakter på pedalene. Vi kunne brukt dem til alt fra tap-tempo brytere til loopere og amp-switcher og dem hadde ikke tatt opp noe plass på brettet og kostet oss nill.

For å gi ideen enda mer hår på ballene ville jeg ha utstyrt brettet med batterilomme på undersiden slik at man kan sette inn 8 til 10 stk oppladbare batterier og sluppet tulle med strømkabel ut til brettene.

...jepp. Jeg skal bygge et slikt til meg selv en dag!

Skal du gjøre det skikkelig så fikser du ett oppsett slik at du lader batteriene når pedalene ikke er i bruk B)

Men... tape i sin enkelhet kan faktisk hjelpe en del. Sett at du har tre knotter. Dra el-tape over to av de (som ett sykkelkjede) deretter rundt alle tre. Da må du skru alle tre skal du skru. Veldig greit dersom en ikke trenger stille noe i etterkant. Anbefaler dog IKKE å bruke såkalt gråtape...til noe som helst... med mindre du kan leve med at det blir masse klister rester som ikke lar seg fjerne så lett i etterkant.

Castor sitt forslag er veldig bra, men det krever at knottene er store nok til at du får plassert noe av betydning under de. Pr. idag så har jeg to pedaler jeg ser dette går fint på, og en kanskje... i tillegg til tre hvor det ikke er hensiktsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.