Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal lage amp! [er nå ferdig!]


Anbefalte innlegg

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Første bilde: OBW, som dere kan se er jeg ikke verdensmester på dette området. Nå har jeg ikke strammet strips eller "ryddet opp" på dette bildet, men det er så godt jeg får det til :D

Andre bilde: Powerboard

Tredje bilde: Main board

Fjerde bilde: EN av rørkoblingene

Femte bilde: Toppkassen, uvanlig størrelse. Har skavet 2-3mm på hver side i bunnen av kassen for å "låse" ampen på plass etter montering.

Total arbeidstid sålangt ca 20 timer

post-5937-093024800 1276257256_thumb.jpg

post-5937-006063700 1276257270_thumb.jpg

post-5937-032391000 1276257281_thumb.jpg

post-5937-075182600 1276257295_thumb.jpg

post-5937-027486100 1276257306_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om du er godt i gang...

Vil bare komme med en anbefaling til dere DIY som jeg ser det blir syndet litt med...

Kjøp dere en liten rund-nebbet tang, og bruk denne til å bøye komponentben rundt. Det er ikke særlig bra for enkelt komponenter (kondiser, dioder, resistorer, transistorer osv) å ta tak i komponenten å bare bøye ut beina til de passer..

Lagt ved et par bilder av tanga + eksempel på bruk.. Mekker`n sjæl, kan man like godt gjøre det skikkelig :)

post-4617-025327000 1276262125_thumb.jpg

post-4617-054756100 1276262130_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bilde: OBW, som dere kan se er jeg ikke verdensmester på dette området. Nå har jeg ikke strammet strips eller "ryddet opp" på dette bildet, men det er så godt jeg får det til :D

Det er vel egentlig best å vente med stripsinga til etter første testkjøring likevel. Om man rydder på plass og setter alt fast er det ikke så enkelt å flytte på kabler og komponenter med risbestikket (chopsticks) for å eliminere brum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var genrelt ment, selv om jeg må innrømme at jeg synes jeg ser noen suspekte radier her også :lol: Men det er som du sier, noen ganger så MÅ man bare være über-kreativ..

Egentlig er vel tanken med det kortet som sitter i denne at alle komponentene loddes på tvers i midten og ledningenen på de ytre loddeørene. Men det er ikke så lett å få til med typiske gitarampkretser og det tar mye mer plass hvis man gjør det sånn. Men det ser jævlig fint ut. Lydmessig betyr det nada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.