Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal lage amp! [er nå ferdig!]


Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Har nå lenge lurt på hvilken gitarforsterker jeg skal ha hjemme, og vurdert mye rart. Så sa kjerringa "hvorfor bygger du ikke bare en selv?".Og som den utstrakte tøffelen jeg er, kunne jeg ikke gjøre annet enn å tråle nettet etter kits som jeg ville ha. Jeg så på Plexi-kits, men jeg synes de ble for dyre rett og slett.

aa15mk2.jpg

Jeg endte opp med å bestille et Madamp A15Mk2 deluxe-kit fra Das Musikding, og nå er pakken på vei med DHL så jeg bør vel ha den i løpet av neste uke.

Jeg skal lage en topp av denne, ikledd hvit tolex med utskjering i frontplaten on leds og greier og greier. En skikkelig fjållete sak :D

Jeg lurer nå på om det er andre som har bygget noen kits fra Madamp? De har jo alt fra G2 som er en ènkanals kosegutt på 2W, til et tokanals "monster" på 15W som er det jeg har bestilt.

Jeg har lest litt på diverse tyske fora, og de virker (ja selv med min svært begrensede tyskkunskap og ved hjelp av gTranslate) ganske så oppspilte når det gjelder byggekvalitet og lyd.

Jeg gleder meg! Skal poste masse bilder i løpet av bygget, men kjenner jeg meg selv rett, kommer jeg til å rase fort gjennom hele driten og gjøre dumme feil og angre litt på det i ettertid.

Nå er det trevirket jeg tenker på. Ikke er jeg noen møbelsnekker av rang, og ikke har jeg masse verktøy fot 45gradersvinklinger osv....

Jeg tenker bare bruke MDF eller hobbyplater av verste sort, da jeg skal trekke det i tolex uansett.

Andre innspill på dette? Og for de som lurer: Ja, det DIY-kabinettet jeg maste og maste om for en stund siden skal også være trukket i hvit tolex når den tid kommer :D

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kult, gleder meg til oppdateringer bilder og lyd-klipp :D

Hvordan type veiledning får man med?

step by step med bilder, eller kun skjema?

Det vet jeg faktisk ikke, men det er ikke noe jeg bekymrer meg så altfor mye over. Et kit er et kit, og instruksjoner følger med. Kvaliteten av disse har jeg ikke peiling på... De kommer på e-post så jeg kan dele disse om det er ønskelig og tillatt av mods

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alltid skeptisk til kits, jeg. Dersom det ikke er reine kloner av kjente amper.

Derfor måtte jeg sjekke litt rundt denne, og fant skjema på hjemmesiden.

Så langt jeg kan se må dette være noe du bør få mye glede av. To kanaler hvorav en er en type brownface clean og den andre er en higain. Sistnevnte minner meg mye i oppbygning om Soldano SLO-100, som er kjent for å låte grisebra!

Uansett om du ikke er 100% fornøyd i starten, så er dette et kit du helt sikkert kan "bøye din vei".

Gleder meg til å følge utviklingen, og det som gleder meg mer er at det er flere på forumet her som bygger amper selv. Det har vært min store lidenskap i alle år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg gjorde litt research før jeg bestemte meg. Fant noen klipp på youtube også. Imponerende lyd, til en rimelig penge. Om du er amp-jens, kan jeg spørre deg om råd om jeg ikke er fornøyd? Rør-lære var ikke pensum da jeg gikk elektro, og det er så uendelige mengder stoff å sette seg inn i på egen hånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å følge alle slike prosjekter. Gleder meg til føljetong. er det lov å spørre hva frakten ble fra Tyskland?

De har en rimelig dovetailrig på Clas.. :)

Dem hadde rimelig dovetailrig på Clas..

Innen jeg endelig knuste sparegrisen og stilte i sjappa med lomma full av 20 kronere var dem slutta å selge greiene.

Om jeg husker riktig kostet den like under 900,- Samme sak kan fortsatt kjøpes på eBay for US$39. Men fakten på ca 600,- gjør øvelsen mindre moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innså fort mine begrensninger innen treforedling og kjøpte en hobbyplate og noen plugger og skruer og banka skiten sammen til en boks.

Det fins endel hobbysnekkere rundt omkring som lager ordentlige fine kasser. En ordentlig kasse koster fort like mye som kit'et.

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.