Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ALTAAR, Ognoise og Vehiculos de Ocasion


Ataxia

Anbefalte innlegg

Fredag 21. mai har jeg fått æren av å være support for et av norges mest spennende band for tiden, ALTAAR.

Dette blir nok den mørkeste kvelden Bergen har sett siden sommer 1349. Vehiculos de Ocasion blir også med på lasset.

ALTAAR:

Kongen av støy, Sten Ove Toft, og kongen av screamo, Andreas Tylden (JR Ewing), slår hodene sammen og lager et monster som svært få klarer å beskrive første gang man hører dem. Inspirasjonskilder er alt fra Bathory til Slowdive via Jan Johansson til Sonic Youth. Det er skummelt, det er mystisk, og det er ekstatisk og brutalt. Sammen med Espen Hangård (KILLL), Didrik Telle (Obliteration) og Kenneth Lamond (JR Ewing) og av og til Jørgen Munkeby (Shining) utgjør de et band som er et stjernelag innen norsk hardrock/metal/avantgarde. De har opparbeidet seg et utrolig liverykte det siste året og delt scene med blant annet Stephen O'Malley fra SunnO))) og Wolves In The Throne Room. I mai blir deres første kassett re-utgitt og i august kommer deres debutplate.

Ognoise

Mitt soloprosjekt, og dette blir første gang jeg spiller live med denne musikken.

Tenkte først på å dra med meg noen gjestemusikere, men har kommet frem til at jeg vil prøve å gjøre det helt alene.

Musikalsk så blir det mørkt, høyt, repeterende, dronete og støyende.

Har brukt de siste dagene på et verk på en 30-40 minutter som jeg skal fremføre denne fredagen.

Men selv om jeg er alene på scenen blir det mye lyd. Med et utall pedaler, (minst) 3 loopere, en laptop, to gitarer og en vegg av amper.

Vehiculos de Ocasion

Disse har jeg ingen kjennskap til, men litt googling gav meg dette:

"Vehiculos de Ocasion har siden slutten av 90-tallet eksistert i dypet av norsk undergrunn. Bak seg har de blant annet to syvtommere på BBRC, CDen Winter Smog på Humbug, og deltakelse på flere samleplater. Etter en lang pause er Vehic tilbake, og nå har de dessuten begynt å vise seg offentlig. Bandet er en gitar-gitar-trommer-trio. Musikken er no nonsense frirock – improvisasjonsmusikk med mye lyd og lite føleri. Vondt og godt på samme tid."

Dette blir bra!

Facebook-event

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 21. mai har jeg fått æren av å være support for et av norges mest spennende band for tiden, ALTAAR.

Dette blir nok den mørkeste kvelden Bergen har sett siden sommer 1349. Vehiculos de Ocasion blir også med på lasset.

:lol:

stå på Bjørn. Vi trenger mer sånn musikk i Norge, og det virker som det er i frammars nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.