Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ALTAAR, Ognoise og Vehiculos de Ocasion

Ataxia

Anbefalte innlegg

Fredag 21. mai har jeg fått æren av å være support for et av norges mest spennende band for tiden, ALTAAR.

Dette blir nok den mørkeste kvelden Bergen har sett siden sommer 1349. Vehiculos de Ocasion blir også med på lasset.

ALTAAR:

Kongen av støy, Sten Ove Toft, og kongen av screamo, Andreas Tylden (JR Ewing), slår hodene sammen og lager et monster som svært få klarer å beskrive første gang man hører dem. Inspirasjonskilder er alt fra Bathory til Slowdive via Jan Johansson til Sonic Youth. Det er skummelt, det er mystisk, og det er ekstatisk og brutalt. Sammen med Espen Hangård (KILLL), Didrik Telle (Obliteration) og Kenneth Lamond (JR Ewing) og av og til Jørgen Munkeby (Shining) utgjør de et band som er et stjernelag innen norsk hardrock/metal/avantgarde. De har opparbeidet seg et utrolig liverykte det siste året og delt scene med blant annet Stephen O'Malley fra SunnO))) og Wolves In The Throne Room. I mai blir deres første kassett re-utgitt og i august kommer deres debutplate.

Ognoise

Mitt soloprosjekt, og dette blir første gang jeg spiller live med denne musikken.

Tenkte først på å dra med meg noen gjestemusikere, men har kommet frem til at jeg vil prøve å gjøre det helt alene.

Musikalsk så blir det mørkt, høyt, repeterende, dronete og støyende.

Har brukt de siste dagene på et verk på en 30-40 minutter som jeg skal fremføre denne fredagen.

Men selv om jeg er alene på scenen blir det mye lyd. Med et utall pedaler, (minst) 3 loopere, en laptop, to gitarer og en vegg av amper.

Vehiculos de Ocasion

Disse har jeg ingen kjennskap til, men litt googling gav meg dette:

"Vehiculos de Ocasion har siden slutten av 90-tallet eksistert i dypet av norsk undergrunn. Bak seg har de blant annet to syvtommere på BBRC, CDen Winter Smog på Humbug, og deltakelse på flere samleplater. Etter en lang pause er Vehic tilbake, og nå har de dessuten begynt å vise seg offentlig. Bandet er en gitar-gitar-trommer-trio. Musikken er no nonsense frirock – improvisasjonsmusikk med mye lyd og lite føleri. Vondt og godt på samme tid."

Dette blir bra!

Facebook-event

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fredag 21. mai har jeg fått æren av å være support for et av norges mest spennende band for tiden, ALTAAR.

Dette blir nok den mørkeste kvelden Bergen har sett siden sommer 1349. Vehiculos de Ocasion blir også med på lasset.

:lol:

stå på Bjørn. Vi trenger mer sånn musikk i Norge, og det virker som det er i frammars nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Når man har et så deilig brett låter alt bra! 
    • Det kommer an på så mye, pedaler som støyer, pedaler som suger signal selv i standby, billig uisolert strømforsyning. Jeg har en enkel Gigrig Quartermaster 6, den gjør virkelig underverker 🙂
    • solgte de det som standard tilgjengelig i butikken, gubbe, eller var det spesialbestilt?
    • Jeg bruker fem-syv - litt etter dagsform - pedaler, én splitter-boks og en del kabling. Det har aldri vært et problem. Om du er sånn som meg, og alltid har én boks påslått, trenger du kanskje ikke buffer? Det du mister i diskant kan du ofte ta igjen med litt diskant i ampen. Det jeg legger mest merke til når jeg bruker mange pedaler, uten noen form for buffer eller "velge-boks" (GigRig feks), er at ampene dropper litt i volum. Dette kan du jo også ta igjen med litt volum på ampen. 
    • En god buffer så tidlig i signalkjeden som mulig gjør at du ikke taper mer diskant enn kapasitansen til gitarens elektronikk og kabler pluss pedaler før bufferen. Om pedalene etter dette alle har høy inngangsimpedanse og lav utgangsimpedanse (over 500 Kohm og under 1Kohm), greier du deg med denne ene bufferen. Men om du har en eller flere pedaler med høy utgangsimpedanse, f.eks. Fulltone OCD t.o.m v1.7, trenger du også en buffer etter disse. TC Electronic-buffere er bra nok, og de fleste av deres nyere pedaler har valgbar buffer-bypass eller true bypass. Boss sine buffere er ikke gode nok, mener jeg, de overkompenserer. Og om du bare bruker true bypass-pedaler, kan du si farvel til diskanten din. Men én enkelt buffer før disse gjør at det meste går greit.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.