Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Returrett etc på kjøp av amp


Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tom,

Jeg noterer meg at du går ut offentlig med denne saken og før noen trekker kjappe konklusjoner, så finnes det grunnlag for at vi ikke tar tilbake varen, da vi har vår oppfatning av saken og Tommern ha sin.

Vi er ikke så uprofesjonelle at vi går ut å diskuterer den type saker offentlig, men jeg vil for leserne påpeke at det er flere sider ved denne saken!

Jeg hadde ikke til hensikt å diskuttere med deg. Det er min subjektive oppfatning at Vintagegitar burde ta tilbake gitaren, og min subjektive oppfatning mener jeg at jeg kan gi uttrykk for på et forum som dette, hvor likesinnede med felles interesse utveksler meninger og erfaringer.

Det er alltid minst 2 sider av en sak. Men uavhengig av utfallet av min klage, så hersker det uansett ingen tvil om at Vintagegitar.no AS forbryter seg mot Lov om Angrerett når dere anvender en praksis hvor dere unnlater å informere kunden om Lov om Angrerett, og heller ikke vedlegger et Angreretts-skjema slik loven krever ved fjernsalg.

Loven er ufravikelig, og dere bryter den. Punktum.

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før dette eventuelt blir en åpen og offentlig diskusjon rundt en sak som bør være privat oppfordrer jeg til at dette tas på PM eller privat på annet vis.

Min mening var kun å gjøre GN-forumittene oppmerksomme pa at dette firmaet ikke heller legger ved de lovpålagte skjemaer ved fjernsalg. Det syntes jeg forumittene bør få vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før dette eventuelt blir en åpen og offentlig diskusjon rundt en sak som bør være privat oppfordrer jeg til at dette tas på PM eller privat på annet vis.

Hei Jon Arve,

Denne saken har pågått siden før påske og vi har sagt oss villig til å prøve saken for forbruksrådet nettopp pga sakens stilling.

Jeg vil opplyse Vintagegitar ser dette injurierende.

Endret av Vintagegitar.no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Moderator ønsker det, kan jeg moderere mine innlegg.

Men i og med at det var OK at Fotofono fikk publisitet om manglende etterlevelse av Lov om Angrerett, så antar jeg at samme publisitet kan tillates ovenfor Vintagegitar.no AS........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Moderator ønsker det, kan jeg moderere mine innlegg.

Men i og med at det var OK at Fotofono fikk publisitet om manglende etterlevelse av Lov om Angrerett, så antar jeg at samme publisitet kan tillates ovenfor Vintagegitar.no AS........

Jeg tenkte det samme. Om Vintage ønsker praktisere USA sin versjon av ytringsfriheten syns jeg det passer best på deres eget forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge vi ikke vet hva som skjedde mellom deg og vintagegitar er det kun spekulasjoner vi kan komme med.................................

Selv om vi får begge parters mening, vil ikke det hjelpe noen av dere heller.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge vi ikke vet hva som skjedde mellom deg og vintagegitar er det kun spekulasjoner vi kan komme med.................................

Som forsøkt nevnt..... Det er alltid minst 2 sider av en sak.

Poenget mitt var at Vintagegitar, i likhet med hva trådstarter opplevde fra Fotofono, ikke etterlever Lov om Angrerett når de ikke legger ved lovpålagt info og Angreretts-skjema.

Glem min sak, den er irrellevant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt masse fra sound1 og har kun gode erfaringer.

Ellers pleier jeg alltid anbefale godlyd, som har glimrende service

Har også bare gode erfaringer med vintagegitar, uten at det betyr at jeg deltar i noen form for diskusjon om den saken her.

Ahh, du skrev negativ erfaring... det tror jeg ikke jeg har fra nettbutikker. Virkelige butikker derimot... 

Jo, forresten, har så vidt vært borti scenario eller hva de nå heter, i finnsnes eller tromsø, og de har jeg faktisk utelukkende dårlig erfaring med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å?

Skulle kanskje ha utdypet det der ser jeg. Dette er da min erfaring, er jo mulig jeg hadde ekstrem uflaks og at det har fungert flott for andre.

Jeg hadde tenkt å slette det innlegget faktisk, siden jeg ikke har lyst til å gå i detalj her, eller henge ut en forhandler basert på én handel.

Problemet for min del har vært nærmest ikkeeksisterende kundeservice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden handler jo om returrett, hvilket formelt da heter enten Angrerett eller Bytterett.

Om man skal vurdere en gitt forhandler opp mot slike lovfestede rettigheter, så handler det ikke om hvorvidt man er erfaringsbasert fornøyd fordi man har handlet der en gang eller tre. Om man kjøper et nytt produkt man har ønsket seg, og dette lever opp til de forventninger man har, og ankommer uten feil, da blir man jo fornøyd, og opplever ingen problemer selv om forhandleren ikke har fulgt lovens krav.

Dette handler derimot om hvorvidt forhandleren etterlever lovens krav til informasjon osv, og innrømmer kundens lovfestede rettigheter.

Ergo finnes det 2 hovedparametere man kan legge til grunn ved en vurdering ;

1. Sender forhandleren ut lovpålagt informasjon samt Angreretts-skjema sammen med produktet?

2. Om man ønsker å angre / bytte et produkt, innrømmes dette da uproblematisk fra forhandlers side?

Om svaret på ett eller begge disse punkter er negativt, da er det i utgangspunktet grunnlag for skepsis. Det er nemlig ingen grunn til å "anta" at forhandler følger lovverket i andre henseende, dersom han bryter loven innledningsvis på slike essensielle punkter. Det handler ikke om de 10 kjøpene du var fornøyd med, det handler om at dine rettigheter ikke skal tukles med dersom du får problemer ved det 11'te kjøpet... B)

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre i samma slengen, som har hatt negativ erfaring med nettbutikker?

Jeg har tenkt ä bestille headsett i fra Marios musikk (Sound 1)

Gitarist no har jeg bare positive erfaringer med.

Gitarhuset i Kristiansand etterlever kundens lovfestede rettigheter. De sender et "Bytteskjema" sammen med produktet, og diskutterer ikke med kunden dersom man ønsker å bytte et produkt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også viktig at man forstår at denne angreretten er noe som gjelder for postordre.

Går man inn i butikk og handler samme vare over disk har man ikke angrerett.

Man ser mange butikker og kjeder opererer med slikt, men det er faktisk en ekstratjeneste som ikke er lovpålagt dem tilbyr sine kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.