Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Led Zeppelin cover "Thank You"


Ricky

Anbefalte innlegg

Her er en versjon av Led Zeppelin låta "thank you", som jeg har snekret sammen. Den er litt annerledes enn originalen. Har bl.a. brukt div. gitareffekter istedet for keyboard på versene. Hadde egentlig lyst til å spille inn en akkustisk solo som på originalen, men pga mangel på god "kondis"mikk, ble soloene svært så elektrisk i stedet.

Fortell gjerne hva dere synes.Veit det er litt som å banne i kirka og covre Zeppelin. Er jo ikke bare bare å være Page og Plant samtidig, så derfor har jeg gjort mine egne vrier her og der.

http://soundclick.com/share?songid=9138509

Endret av Ricky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett. Skikkelig bra vintage vibe og feel. Tenker av en eller annen grunn på Lenny Kravitz men det er jo på en bra måte. True Retro.

Marsa møtte forresten visstnok Robert Plant i en klessjappe i NY i forrigårs :o

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare så vanvittig rått!

Til alle på forumet som ikke har hørt- lytt, i det minste! Jeg bøyer meg i støvet! Usedvanlig bra! Tror ikke jeg har hørt en så bra demo på år og dag. Jeg er målløs.

Takk for det du. Det var da voldsomt til godord. Alltid hyggelig når noen setter pris på det man driver med.

Enig med CF, veldig bra og ikke minst proft. Deilig å høre at det ikke bare er metal-innspillinger som blir lagt ut her.

Takk skal du ha.

Meget bra! :)

Og takk for at du gjorde meg oppmerksom på den låta. Elsker Zeppelin, men hadde ikke hørt denne før, av en eller annen grunn.

Siste låt på a-siden av Zeppelin II dette. Zeppelin har vannvittig mye bra ja, har lenge hatt lyst til å prøve meg på en versjon av "rain song", det er kanskje min absolutte favoritt.

Meget bra! Og dette kommer fra en som har digga Zeppelin i 30 år!

Takk skal du ha. hmmmmm, har visst digga Zeppelin i over 20 år selv. Hjelp!!! begynner å bli gammel.

Fett. Skikkelig bra vintage vibe og feel. Tenker av en eller annen grunn på Lenny Kravitz men det er jo på en bra måte. True Retro.

Marsa møtte forresten visstnok Robert Plant i en klessjappe i NY i forrigårs :o

Er vel ikke så gærent å bli sammenlignet med Lenny kravitz. Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste låt på a-siden av Zeppelin II dette. Zeppelin har vannvittig mye bra ja, har lenge hatt lyst til å prøve meg på en versjon av "rain song", det er kanskje min absolutte favoritt.

Gjør det, vær så snill. Det ville vært kult. Jeg elsker den sangen selv.

Edit: Glemte å si at vokalen din(?) passet veldig bra til sangen.

Endret av Mortius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo så godt som bedre enn orginalen!!! :o

Spesielt gitarsoloene er råe.

Du får starte Led Zeppelin spinnoff band.

Forresten, hva har du brukt til å ta opp?

Endret av smp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommern opp fra den kanten her. Ikke oversminka, men passe flytende. Likte det jeg hørte. Hvis jeg skal få lov til å sette fingern på noe så var det noe med trommene på begynnelsen som hørtes litt blikkboks ut. Godt jobba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo så godt som bedre enn orginalen!!! :o

Spesielt gitarsoloene er råe.

Du får starte Led Zeppelin spinnoff band.

Forresten, hva har du brukt til å ta opp?

Hyggelig at du likte det. Har ikke rare greiene til hjemmestudio. Bruker et m-audio lydkort. På gitarene har jeg brukt peavey revalver mkIII, bortsett fra på versene der jeg har brukt guitar rig. Trommene er gjort med EZ-drummer, og bassen kjører jeg i Ampeg svx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er enig i at EZ drummer låter litt vel polert til mange ting. Det jeg gjorde på denne låta var å mute alle trommemikkene bortsett fra overhead og rom mikken, for å få litt mer "ekte" trommelyd.

Det som er kjipt med soundclick er at filene man laster opp blir automatisk konvertert til 128kbps, noe som ødelegger spesielt mye for trommer og cymbaler synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.