Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hughes & Kettner Duotone 1x12

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Jeg har fått tilbud om å bytte komboen nevnt i tittelen mot ESP'en min.

Men jeg vet absolutt ingenting om denne forsterkeren og har søkt litt og den virker jo ganske bra.

Har noen noe meninger om denne komboen?

Jeg spiller for det meste rock som Deep Purple, Whitesnake, Rainbow, well you catch the drift ...

Og jeg har en forsterker jeg er fornøyd med, men jeg føler jeg trenger en litt mindre en og en som kanskje har litt enklere switching sånn som det ser ut som dene har.

Håper dere kan hjelpe meg :)

Mvh.

Oscar

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!!

Jeg har fått tilbud om å bytte komboen nevnt i tittelen mot ESP'en min.

Men jeg vet absolutt ingenting om denne forsterkeren og har søkt litt og den virker jo ganske bra.

Har noen noe meninger om denne komboen?

Jeg spiller for det meste rock som Deep Purple, Whitesnake, Rainbow, well you catch the drift ...

Og jeg har en forsterker jeg er fornøyd med, men jeg føler jeg trenger en litt mindre en og en som kanskje har litt enklere switching sånn som det ser ut som dene har.

Håper dere kan hjelpe meg :)

Mvh.

Oscar

Jeg har en H&K Puretone. Ville gjerne ha en Duotone, men endte litt "tilfeldig" opp med den jeg har. Det eneste jeg kan hjelpe deg med hva angår H&K, er at det oser kvalitet, du ser det, og kjenner det.

Men, jeg blir litt skeptisk nå du vil bytte til deg en amp du ikke kjenner, samtidig som du har en du er fornøyd med.... Mener helt bestemt at du bør prøve den først, og deretter bestemme deg. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en H&K Puretone. Ville gjerne ha en Duotone, men endte litt "tilfeldig" opp med den jeg har. Det eneste jeg kan hjelpe deg med hva angår H&K, er at det oser kvalitet, du ser det, og kjenner det.

Men, jeg blir litt skeptisk nå du vil bytte til deg en amp du ikke kjenner, samtidig som du har en du er fornøyd med.... Mener helt bestemt at du bør prøve den først, og deretter bestemme deg. :)

Jeg er også litt på det at jeg har en forsterker jeg er fornøyd med, men nå er det en 100w Marshall som er kjempe høylytt og jeg tenkte kanskje at denne ikke var fullt så høylytt ... Jeg får ikke prøvd den ekstakte forsterkeren, men kanskje en i Oslo eller noe ...

Får sjekke om jeg kommer meg inn til byen i løpet av helgen da :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også litt på det at jeg har en forsterker jeg er fornøyd med, men nå er det en 100w Marshall som er kjempe høylytt og jeg tenkte kanskje at denne ikke var fullt så høylytt ... Jeg får ikke prøvd den ekstakte forsterkeren, men kanskje en i Oslo eller noe ...

Får sjekke om jeg kommer meg inn til byen i løpet av helgen da :)

Min Puretone er på 25 watt. Jeg bruker den på 50% output, dvs 12,5 watt. Med volumet på 3-4 spiller den fremdeles høyt.... Trur ikke du skal tenke så mye på watt. Tenk mer på lydbilde, brukervennlighet, vekt osv. H&K er jo heller ingen lettvektere :)

Trur jeg ville spurt om du kan få låne den og prøve den side-by-side mot Marshallen jeg, var jeg deg. Bedre å svi av noen kroner på frakt enn å risikere å handle til deg en dyr amp du ikke blir fornøyd med :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Puretone er på 25 watt. Jeg bruker den på 50% output, dvs 12,5 watt. Med volumet på 3-4 spiller den fremdeles høyt.... Trur ikke du skal tenke så mye på watt. Tenk mer på lydbilde, brukervennlighet, vekt osv. H&K er jo heller ingen lettvektere :)

Trur jeg ville spurt om du kan få låne den og prøve den side-by-side mot Marshallen jeg, var jeg deg. Bedre å svi av noen kroner på frakt enn å risikere å handle til deg en dyr amp du ikke blir fornøyd med :)

Jeg teker jeg i hvert fall ringer inn til Imerslund og spør om de har den inne, ellers finner jeg bare en i nærheten, prøver den og hvis jeg liker den kan jeg jo muligens prøve det du sa :)

Takk for hjelpen ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Puretone er på 25 watt. Jeg bruker den på 50% output, dvs 12,5 watt. Med volumet på 3-4 spiller den fremdeles høyt....

Tja, virker ikke så gale da. :P

Min Fireball på 60w spiller HØYT når volumet er på 1.

Hadde vært fornøyd viss jeg hadde en amp som gikk an å spille på volum 3-4. Spesielt ettersom det er vanskelig å justere volum på min amp.. Er så store volumforskjeller mellom 0-1.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiller den lavt nok for "små" konserter for alt fra 200 til ca. 700 mennesker?

Fordi jeg bruker Marshallen min til større greier (Ikke det at jeg har brukt den til det så mye i det siste :ninja: ), men jeg kunne gjerne trengt en litt mindre en til skoleavslutninger, UKM og andre lignende ting ^_^

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.