Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fulltone Tube Tape Echo


Toften

Anbefalte innlegg

Har vært nær ved å kjøpe flere ganger for de låter dritfint, men holdt igjen av at alle sier at de feteste echoplexene visstnok ikke var rør men EP3 transistormodellen. I tillegg er jeg ubrukelig på forefallende vedlikehold og det kombinert med tape kan umulig bli bra i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært nær ved å kjøpe flere ganger for de låter dritfint, men holdt igjen av at alle sier at de feteste echoplexene visstnok ikke var rør men EP3 transistormodellen. I tillegg er jeg ubrukelig på forefallende vedlikehold og det kombinert med tape kan umulig bli bra i lengden.

+1 Jeg har vært med og fått alt for mange spillerjobber delvis ødelagt av bånd-echomaskiner som krangler eller dør. Riktignok bygger jeg mine erfaringer på Roland sine maskiner. Men en maskin til 14k er nok mer pålitelig får en håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen jeg har en amp til 50K skal jeg kanskje vurdere det. Foreløpig får jeg nøye meg med Roland Space-Echoen som nå har vært til rep i over et halvt år, som igjen vil si at jeg nøyer meg med den digitale delayen i Marshallen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk så heldig at jeg har en slik amp (6G6-B ) du ser øverst. Har også en liknende Gretsch, men ingen Fulltone.

Den låter jo fint den, men det var en vanvittig stiv pris! Selv har jeg flere gamle ekkomaskiner og den jeg for tiden bruker er en Dyacord Echocord (selvfølgelig rør og tape) fra midten av 60-tallet. Denne lager j**lig tøff lyd og er jo the real thing.

Disse er det produsert veldig mange av, selv har jeg to og vet om to til. Det jeg vil fram til er at du kanskje bør se deg om etter en slik en i stedet, da snakker vi faktisk om en helt annen pris, kanskje 2-4000kr.

Og så har den det gammeldagse grønne trolløyet midt i trynet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.