Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger kjøpsanbefaling spanske gitar


salt

Anbefalte innlegg

Min datter på 16 trenger n ny klassisk gitar. Ifølge gitarlærer skal den være spansk type. Klassisk nylonstrenggitar men kan gjerne også fungere som visegitar.

Den skal være behaglig å bruke og god varm lyd. Håper å holde meg under 3000 kr.

Hvilke merker er de mest anerkjnte og solgt i dette segmentet.

Hvilke butikk skal jeg oppsøke i Oslo og omegn for å få en god pris på kvalitetsgitar. Er Georgi D. gitarer i Fredrikstad er bra sted å gå ?

Finnes det gitarbutikker i strømstad som kan anbefales....eller er det ikke noe å spare ?

Tror netbutikk er uaktuelt fordi vi må prøvespille gitar.

Hva annet bør jeg tenke på ved kjøp av gitar..som jeg ikke har peiling på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker litt rart at en gitarlærer skal bestemme hva slags gitar eleven skal kjøpe.

Men ja, Georgi D er bra. Men titt på Østfold Musikk også. De har to avdelinger i Sarpsborg, en i sentrum og en på Tunejordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvordan har det gått, ble det noen gitar på henne?

Hvis dere ikke har gått til innkjøp ennå, vil jeg råde dere til å snakke mer med gitarlæreren hennes. Han kjenner henne og vet hva hun trenger av en gitar. Da jeg skulle kjøpe klassisk gitar for halvannet år siden, var gitarlæreren min til stor hjelp. Han fortalte litt om klang hos forskjellige gitarer, og gjorde meg sikrere på valget.

Jeg vil gjerne høre hva dere endte opp med hvis dere allerede har kjøpt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HORNAAS Musikk eller Ljosland musikk. ikke ha dårlig tid når du skal kjøpe en gitar.personlig,anb å prøve admira,dette er en godt kjent produsent som leverer bra instrumenter.I din prisklasse:-).Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.