Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Her er teksten - nå skriver du melodien!


Anbefalte innlegg

OK, alle glade gitarister - her skal dere få en utfordring. Jeg har hakket sammen noen tekstlinjer, og nå UTFORDRER jeg dere! :ninja:

Oppgaven er å lage en melodi til teksten, og alle sjangre er tillatt - skranglerock, visesang, metall av ymse slag, hva-som-helst. Dere kan spille alene eller sammen med så mange dere vil.

Når dere har låten ferdig lager dere en liten demo-innspilling og gjør den tilgjengelig her på forumet.

Dette er i utgangspunktet ikke tenkt som noen form for konkurranse, men rett og slett en morsom liten prøve på hvor mye forskjellig musikk det går an å lage til den samme teksten. Hvis dere vil forandre noe av teksten er det naturligvis fritt fram for det, og dere velger selv om dere vil bruke noe av teksten som refreng.

Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke er Henrik Wergeland, men her er dagens lille poesi-perle:

Bruker ikke bleie,

drikker ikke tran.

Sykler uten hjelm

og sover hele da'n.

Det er hardt å leve rocka

og gjøre det med stil.

Jeg spiller på gitaren,

men det er dårlig deal.

Fingrene er morkne

og stemmen min er tørr,

men jeg vil lage plate

som seg hør og bør.

Tre grep på gitaren

og jeg er dagens helt.

Men ingen liker sangen

så nå blir jeg utskjelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere velger selv hvilket vers dere vil bruke som refreng. Hvis dere ikke vil ha refreng er det naturligvis bare å la være å velge noe :P .

Dagens motto er med andre ord: Frihet til Folket! (eller som det heter i SOS Rasisme-kretser: Tjen Folket...). Det er fritt fram for å vrenge og vri på teksten for å få det til å passe med melodien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja ja ja ja - ALT er lov! Men som vi pleier å si til unge mennesker (når de en sjelden gang vil høre på oss, hvilket sist var i forbindelse med en konfirmasjonstale og da er det jo ingen fluktmuligheter): Det er mye du har lov til, men det er ikke sikkert at alt er bra for deg, vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teksten har jo litt blues over seg, men jeg er spent på å høre forslagene etterhvert. :) Progmetall over denne teksten høres kult ut, ErlendB. ;)

Enig med CastorFiber i at ingen av versene utpeker seg som refreng.

Jeg liker tekstlinjen "Tre grep på gitaren", og kunne godt tenkt meg at refrenget bygger over den, men hele siste verset passer ikke helt som refreng, men bedre som avsluttende vers.

"Tre grep på gitaren" er også en ganske god tittel på låta, spør du meg. ;)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som driver på med noe her, eller er det flere som vil delta? Man kan jo lage nesten hva det skal være av teksten..

Jeg er sånn halvveis, og det blir litt teit om det er bare jeg som lager noe. Hva med trådsstarter? Skal du bidra?

Jeg har begynt å jobbe litt med det i hodet. Får se om jeg får festa noe på hardisken etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å surrer litt, men tar det sånn innimellom. Tenkte å lage noe som er rimelig schizofrent i uttrykket, for å si det slik - nærmest flere ulike sjangre i en og samme låt. Skulle gjerne hatt både operakoret og Trommedyret fra Muppet Show for å få det hele til å gå opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.