Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Her er teksten - nå skriver du melodien!


Anbefalte innlegg

Da er mitt bidrag postet. Fort gjort i en port, rå-demo, trenger mer jobb både her og der. Særlig der.

Nesten alt er uøvd og første tagning. Premie til den som gjetter merke på tolvstrengeren. Eller tistrengeren, H- strengen er ikke med.

Videre er koringen et eksperiment, laget av Digitech Vocalist live. Sang inn en korestemme, tappet den fra lydkortet til en bus sammen med den ene gitaren som faktisk er brukt, og slapp korestemmene vocalisten lagde tilbake til Cubase. Ikke perfekt, men instant kor laget på tretti sekunder, hvis jeg ikke skal ta med tiden jeg brukte på å koble opp dette. Kjørte prosessen to ganger med forskjellig innstilling på Vocalisten. Synes det ble brukbart, husk det er første tagning, ikke noe finjustering av noe slag.

For å få sammenheng måtte jeg lage et refreng selv. Dere som gidder å lytte skjønner selv hvorfor.

Da venter jeg bare på flere bidrag, dette er et flott initativ, og min prestasjon bør vel ikke skremme noen fra å prøve. Klikk på linken i signaturen min og velg "Plagiat" for å høre. Kommentarer tas i mot med takk. Skal du kritisere, så gjør det bedre sjøl på en par timers tid :P

Skryt, derimot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å prøve meg på dette. Men får ikke spilt inn noe før tidligst i neste uke.

Utsetter å høre Castors versjon til etter jeg er ferdig med min, blir da artigere å høre hvor forskjellige de kan bli.

Tommel opp til trådstarter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var morsomt, Castor. Jeg er veldig lite dreven på både låtsnekring og opptak, og selv om jeg har nynnet litt på en melodisatt variant av teksten, så er det langt fram fra ide til ferdig innspilling for min del. Jeg ville ikke holdt pusten for at det kommer noe fra min kant, for å si det slik.

Uansett, dette lå et langt stykke unna det jeg hadde tenkt, så det blir moro å høre andre bidrag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bidraget fra CastorFiber lå langt over det nivået jeg hadde ventet meg, med tanke på hvor uhøytidelig vi bør ta denne tråden :D Det var rett og slett virkelig bra!

Selv har jeg klart å pådra meg en kraftig forkjølelse, så sangstemmen er ikke allverdens for tiden - jeg klarer å klynke fram tre pip før hostekulene kommer. Håper å komme ut på den andre siden av forkjølelsen med Tom Waits-stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.