Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til kjøp av akustisk gitar


MDRattle

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ute etter en akustisk gitar til spilling i stua. Har ikke forsterker der, og vil heller ikke ha det, i følge kjærringa:) Jeg føler at jeg spiller alt for lite, og siden jeg ofte er i stua, kunne jeg godt tenkt meg noe å klonke på der.

Har sett på flere gitarer, men er HELT blank på dette området.

Musikkstil: Blues/Rock/Hard Rock

Hals: Gjør ikke noe om den er tykk(eller tynn for den saks skyld)

Ønsker at gitaren skal ha cutaway.

Jeg har vel egentlig ikke noen flere spesielle krav, annet enn at jeg ønsker at den kan finnes i svart, men det er heller ikke et must. Kvalitet foran farge. Det kan jo også være en el. akustisk hvis det skulle lønne seg, men dette er absolutt ikke noe krav.

Budsjettet mitt er på 3000,-

Endret av MDRattle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt mange gitarer som er gode nok i den prisklassen. Men det kan godt lønne seg å lete etter noe brukt? Hva er dine tanker om kjøp av brukte gitarer?

Jeg kjøpte forresten en el-akustisk svart Ibanez V72ECE helt spontant i dag, ganske billig siden den var brukt. Er absolutt mye gitar for pengene.

Hva med Fender CD60 i svart? Har bare hørt positive ting om den gitaren. Har ikke mic/pre-amp. Heller ikke cutaway.

Koster 1500kr hos www.intersalg.no. Er halvparten av budsjettet ditt også.

Eventuelt bør du kanskje dra til en gitarbutikk og få prøvd ut. Står ikke helt hvor i Norge du befinner deg men.

Når du kjøper en gitar uten mic/pre-amp så får du som regel mye mer for pengene, da dette tillegget bare kommer på prisen.

Hvilke gitarer er det du har sett på? Det kan jo hende noen i forumet har noen ord om de og?=)

Endret av RalphDarwin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt mange gitarer som er gode nok i den prisklassen. Men det kan godt lønne seg å lete etter noe brukt? Hva er dine tanker om kjøp av brukte gitarer?

Jeg kjøpte forresten en el-akustisk svart Ibanez V72ECE helt spontant i dag, ganske billig siden den var brukt. Er absolutt mye gitar for pengene.

Hva med Fender CD60 i svart? Har bare hørt positive ting om den gitaren. Har ikke mic/pre-amp. Heller ikke cutaway.

Koster 1500kr hos www.intersalg.no. Er halvparten av budsjettet ditt også.

Eventuelt bør du kanskje dra til en gitarbutikk og få prøvd ut. Står ikke helt hvor i Norge du befinner deg men.

Når du kjøper en gitar uten mic/pre-amp så får du som regel mye mer for pengene, da dette tillegget bare kommer på prisen.

Hvilke gitarer er det du har sett på? Det kan jo hende noen i forumet har noen ord om de og?=)

Ser du nevner cutaway, og dette var noe jeg glemte å nevne i posten min. Jeg vil helst ha med cutaway. (har redigert førsteposten nå.)

Jeg har egentlig kun skjekket gitarer i diverse nettbutikker. Det gitarene jeg har sett på har kostet rundt 3000,-

Skjønner jo helt det med mic/pre-amp, og det er jo bare tull for meg som absolutt ikke kommer til å koble til noen forsterker, men kunne vært greit å ha innebygd tuner. Det er vel i såfall det eneste jeg "trenger" det til. Spørs om ikke det blir en litt overpriset tuner. :)

Befinner meg forøvrig i Gjøvik.

Ser forøvrig at de har Fender CD60 på 4sound som faktisk har butikk her. Mulig jeg skjekker ut den.

Yamaha lager stort sett kurrante gitarer, og til 3000 får du en streit og fin dreadnought uten preamp.

Men første bud er å pelle seg til nærmeste butikk og se om du finner noe du liker der :)

Tror jeg skal kikke nærmere på dette. Har hørt mye bra om Yamaha når det kommer til akustiske.

Det var det å komme seg til butikk da. Ikke alltid like lett for en som har 12 timers arbeidsdag med reise, men skjønner absolutt hva du mener.

Bare vær forberedt på at fingermerker og støv synes utrolig mye bedre på en svart gitar enn en i naturell finish. Cort er også et merke verdt å sjekke ut (:

Det er sant, men siden gitaren vil stå i stua, så vil kjærringa ta seg av denne støvtørkinga :)

Endret av MDRattle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut gitarene til Ibanez. Mye gitar for penga. Sjekker du bruktmarkedet, så finner du nok sikkert en ganske god Ibanez til de pengene der.

Kjøpte selv en brukt Taylor Big Baby for en liten stund siden til 3500kr ink frakt, venter spent på å teste den. kommer nok på fredag :)

EDIT: har prøvd Cort i den prisklassen, og det er ganske greie gitarer med tanke på pris.

Tror du får en bedre gitar viss du kjøper en akustisk uten preamp til de penga. Dvs IKKE El-akustisk. :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut gitarene til Ibanez. Mye gitar for penga. Sjekker du bruktmarkedet, så finner du nok sikkert en ganske god Ibanez til de pengene der.

Kjøpte selv en brukt Taylor Big Baby for en liten stund siden til 3500kr ink frakt, venter spent på å teste den. kommer nok på fredag :)

EDIT: har prøvd Cort i den prisklassen, og det er ganske greie gitarer med tanke på pris.

Tror du får en bedre gitar viss du kjøper en akustisk uten preamp til de penga. Dvs IKKE El-akustisk. :)

Fant denne her på finn.no. Er egentlig ganske mot å kjøpe signatur, men så var den pen også. Er jo litt over budsjett, men har da gått på en budsjettsprekk her og der før også.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21626493

Må innrømme at jeg falt litt for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne her på finn.no. Er egentlig ganske mot å kjøpe signatur, men så var den pen også. Er jo litt over budsjett, men har da gått på en budsjettsprekk her og der før også.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21626493

Må innrømme at jeg falt litt for den.

Legg på 4lapper til på budsjettsprekken din og kjøp Ovation Al DiMeola Custom Legend`n jeg har til salgs her på forumet.

Da har du gitar for livet!

Jeg bor ikke langt fra Gjøvik heller så testkjøring er ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez akustisk funker som bare det! Selv har jeg en Ibanez AW 100CE med cutaway og mic. Den spiller så bra at selv durkdrevne musikere blir overrasket.

Den kostet rundt 6000 ny, men uten mic så kan det jo hende du får en ny som ikke koster mye mer enn tre lapper. Hørt mye bra om Taylor også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er fin! http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22223549

Ikke cutaway, men det er vel ikke et must? I tillegg er AW100-gitarene vakre å se på!

Denne er helt lik den jeg har: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21963953

Er bare å maile fyren og spørre. Svarer han at det står AW100CE inni gitaren er det bare å slå til.

En enklere ny Ibanez med cutaway og mic her: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21453080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg på 4lapper til på budsjettsprekken din og kjøp Ovation Al DiMeola Custom Legend`n jeg har til salgs her på forumet.

Da har du gitar for livet!

Jeg bor ikke langt fra Gjøvik heller så testkjøring er ikke noe problem :)

Det var bare tre ganger originalt budsjett det. :lol: Vi får se. Hvis jeg ikke har fått skaffet meg en innen en måned, og du ikke har solgt den, så kan vi vel diskutere det? B) Får jo tross alt gitartillegg feriepenger snart.

Denne er fin! http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22223549

Ikke cutaway, men det er vel ikke et must? I tillegg er AW100-gitarene vakre å se på!

Denne er helt lik den jeg har: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21963953

Er bare å maile fyren og spørre. Svarer han at det står AW100CE inni gitaren er det bare å slå til.

En enklere ny Ibanez med cutaway og mic her: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21453080

Foretrekker nok cutaway. Jeg sendte en mail til han som ikke hadde skrevet modell og spurte om hvilken modell det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare tre ganger originalt budsjett det. :lol: Vi får se. Hvis jeg ikke har fått skaffet meg en innen en måned, og du ikke har solgt den, så kan vi vel diskutere det? B) Får jo tross alt gitartillegg feriepenger snart.

Det kan vi gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest denne tråden veldig godt så det kan godt være at dette er sagt før.

Morgan er kanskje ikke det mest annerkjente gitarmerket, men den akustiske gitaren min er en Morgan og den er det i alle fall helt fantastisk lyd i. Da jeg skulle kjøpe prøvde jeg en del andre gitarer og merker, men Morgan-gitaren var helt klart best lyd og den er god å spille på. God kvalitet er det også. Har hatt den i 4 år nå og spilt en god del konserter og slikt, men den leverer fortsatt hver gang.

So, check out Morgan :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest denne tråden veldig godt så det kan godt være at dette er sagt før.

Morgan er kanskje ikke det mest annerkjente gitarmerket, men den akustiske gitaren min er en Morgan og den er det i alle fall helt fantastisk lyd i. Da jeg skulle kjøpe prøvde jeg en del andre gitarer og merker, men Morgan-gitaren var helt klart best lyd og den er god å spille på. God kvalitet er det også. Har hatt den i 4 år nå og spilt en god del konserter og slikt, men den leverer fortsatt hver gang.

So, check out Morgan :D

Kommer jo helt ann på hva man sammenligner med :)

Har prøvd de fleste Morganmodeller (solgt dem når jeg jobbet i butikk) men synnes det finnes bedre alternativer til tilsvarende priser..

Morgan har også lav bruktverdi pga at det ikke er noe navn som klinger så bra som Taylor, Martin osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.