Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

iRig


Anbefalte innlegg

Sitter og tenker på det samme. Avhenger litt av prisen på iPhone 4, har ikke fått med meg noe der enda. Har egentlig greit abonnement, så skulle helst kjøpt en som ikke var bundet fast noe sted, men det er vel vanskelig...

Så lenge man lader mobilen mens man spiller er det sikkert grei skuring, trekker jo strøm som gale de 100w ampene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge! ser jo at Iphone4 er knall å ringe med, så sant man ikke holder den i venstrehånda.. :P

Fikses i OS 4.0.1, som slippes i morgen ;-)

Ellers: iRig erstatter selvfølgelig ikke forsterker, men kan være greit noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For all del, ikke bestill denne fra IK Multimedia. Jeg var så dum at jeg gjorde det, og nå krever TNT, de kjeltringene, 295,- for å ha regnet ut mva. på 101 kroner. Det ville vært mye billigere å kjøpe tingen fra en norsk butikk.

Edit: Det viste seg at de bare skulle ha 100,- i gebyr, så det ble 201. Blir nok fortsatt rimeligere å kjøpe i norsk butikk.

Endret av larseko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått dingsen, og må si den svarer til forventningene. Hvis du har lyst til å kjøre gitaren din gjennom ampsimuleringer på PC eller POD, er dette være et fullgodt alternativ. Jeg kan bekrefte at det ikke er noe (merkbar) forsinkelse når du spiller gjennom Amplitube, og lyden er bra i forhold til andre modellerings-/simuleringsløsninger. Det er helt klart verdt de 500 kronene for dings og app, og en billigere løsning enn f. eks. et PC-lydinterface med tilsvarende lite forsinkelse og PC-programvare. Jeg er imponert over at de har fått til dette på en såpass begrenset plattform som iPhone er. Jeg har forresten iPhone 3GS, og vet ikke hvordan det funker med 3G, som har noe tregere prosessor.

Det er i alle fall min foreløpige konklusjon. Kjekk dings å ha hvis du må øve stille, på hytta, reise osv., eller rett og slett bare vil spille med backingtrack og metronom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Mener å ha lest et sted at det går an å «lage» tilsvarende hardware selv ved hjelp av en stereo minijack pluss litt. Noen som vet noe om dette? Tenker da ikke til bruk med Amplitube, men først og fremst i kombinasjon med strobetuner-appen til Peterson...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.