Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min nye låt klatrer på urørt..


GoodGod

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg lastet opp ei ny låt på urørt i forrige uke, og begynte smått på facebook og i et par forum med å promotere den, og allerede ligger låta på 5'e mest hørte på urørt.

Må si jeg ble mildt overrasket da jeg fant dette ut i dag, men har hele tiden selv hatt stor tro på denne låta.

Ber alle dere metal og hardrock fans om å legge fordommer mot poprock til side de neste 4 minuttene og ta en lytt på låta mi som heter "Tonight".

Jeg har prøvd meg i forskjellige sjangere ettersom jeg selv digger alt fra metal til pop, men må bare innrømme at jeg føler jeg lager de beste låtene mine når jeg beveger meg innen poprocksjangeren.

Hva er din personlige mening om låta. Kan dette bli en radiohit hvis den gåes over og finjusteres?

Har fått gode tilbakemeldinger også fra folk som liker mer rocka musikk, så er veldig spent på hva gitarfolket synes om låta :)

Du finner låta "Tonight" øverst i lista her: http://www.nrk.no/urort/artist/MadsKymre/default.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke ille, men akkurat som trond, ikke helt min greie.

Synes though Sweet Lies var fet, bortsett fra at jeg synes vokalen var litt lys, litt mørkere scream hadde vært fett... men en liten digresjon :P

Endret av A. Tell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, dette er det siste jeg har lyst å si til noen, men:

Refrenget gav meg assosiasjoner til Alexander Rybak.

Men ang. sangen. Det høres ut som om du har jobbet litt med den, og det er bra. Ut fra et nøytralt ståsted er sangen helt klart noe jeg ville hørt på fest, istedet for techno. At den kan slå igjennom er sikkert mulig, men for å bli en komplett artist må man kanskje ha et litt mer gjennomført artist "være" (går det ann å si det?). Jeg tror ikke jeg hadde kjøpt platen din om det var alt fra metall til festvennlig musikk på den. Å fokusere på en ting, for å bli best mulig på det, tror jeg er lurt (ikke at jeg egentlig har peiling).

Ellers lykke til med musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg kan forstå, så evner du jo å skrive låter, så da handler det vel om foredling. For meg blir det litt "listepop / MGP / Cher", for jeg hører hjemme i Americana-land... B)

MEN, husets yngste blondine på 15 tusla forbi da jeg hørte på låta di, og hun kommenterte som følger ; - Er du på urørt? Har hørt den der... Kul låt.... :) ...ingen dårlig attest det... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg kan forstå, så evner du jo å skrive låter, så da handler det vel om foredling. For meg blir det litt "listepop / MGP / Cher", for jeg hører hjemme i Americana-land... B)

MEN, husets yngste blondine på 15 tusla forbi da jeg hørte på låta di, og hun kommenterte som følger ; - Er du på urørt? Har hørt den der... Kul låt.... :) ...ingen dårlig attest det... :D

Hehe! :) nei det er absolutt ingen dårlig attest. Takker og bukker for den! Da har låta truffet sin rette aldersgruppe i mitt syn. Er personlig stor fan av Green Day, Muse, The Killers osv.. og håper at låta kan minne lytterne om band i denne sjangeren. Den var strengt tatt ikke skrevet for de som spiser Belphegor og Dark Throne til frokost, selv om jeg gjerne kunne tenke meg å lage ei låt til de ved en senere anledning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først gratulerer! Syntes det var en kul låt, jeg!

And I'm a metalhead! Hører heller på den enn på VELDIG mye annet av populærmusikk i dag!

Som mange andre her, likte jeg og Sweet Lies bedre!

Endret av Noerart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først gratulerer! Syntes det var en kul låt, jeg!

And I'm a metalhead! Hører heller på den enn på VELDIG mye annet av populærmusikk i dag!

Som mange andre her, likte jeg og Sweet Lies bedre!

Takker og bukker for det! :) Er også medlem av freakforum.nu, eller freak.no som siden nå heter.. og der har jeg fått flere tilbakemeldinger fra folk som hører mye på metal og hardrock som sier at de har tungt for å innrømme det, men faktisk synes denne låta er fengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du jukser litt med å autotune vokalen. Dette var likevel ganske kult, beste pop-rock sangen jeg har hørt på lenge! :D Ikke min stil da, men det var kult alikevel! ;)

EDIT: Sweet Lies var jævlig kul den også, litt sånn metal-pønk hehe...

Endret av Stian F. Aune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.