Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tele til salgs


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Nå ble vel gitarer fra Fender bygd i Fullerton helt fra starten av, og fram til '85.

Det som er samlergitarene med høy verdi fra Fullerton, er de tidlige RI gitarene,

som regnes som pre Custom Shop gitarer, og som det ble lagt stor prestisje i å få veldig bra.

Og det er disse RI modeller fra de siste åra på Fullerton fabrikken, som pleier å kalles Fullerton gitarer.

Prisen på denne, skulle tilsi at det er en slik Fullerton RI, men er nok en helt vanlig Fender gitar,

som er produsert på Fullerton fabrikken, akkurat som alle de andre standard Fender gitarene fram til '85.

Fullerton gitarer

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh. Det er ikke jeg som selger Stratten.

Den er bare et eksempel på det som kalles Fullerton Era gitarer fra Fender.

Hvis du sammenlikner med amerikanske priser, er heller ikke prisen så ille.

Det er Telen som er priset til tre ganger mer enn det som er normal verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det jeg vet, så begynner reissue serienummer med V for Vintage Reissue.

Standard gitarene til Fender, fikk hevet standarden med American Standard serien som kom i '87.

Derfor er det også mange som ser etter Am. Std. gitarer fra de første åra av produksjonen,

fordi Fender da var skjerpa for å heve kvaliteten på de nye modellene.

Så RI gitarer fra Fullerton fabrikken '82-'84 er ansett som gitarer av veldig høy kvalitet,

og er ettertraktet, og høyt priset på bruktmarkedet.

Av standardproduksjonen til Fender er de første åra etter lanseringen av Am. Std. i '87,

regnet for veldig god kvalitet. De er heller ikke priset høyt, og kan være gode kjøp.

Jeg antar at serienummeret du nevner, betyr at det er en gitar fra standardproduksjonen til Fender fra '83.

Edit: Serienummeret du nevner ser ut til å være fra Japan produksjon litt senere på 80-tallet.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japan sier du.... Da er det en som kanskje er ute etter å lure noen, eller kanskje ikke vet hva han har for noe....

Men da jeg så bilder av gitaren så jeg at det var den typen med Schaller tremolo, de med fjærer under plekterbrettet.... Som etter sigende skal være håpløs i bruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.